بررسی تخصصی
صفر تا صد مایا – پک 2
آموزش ساخت یک سفینه فضایی در مایا
0-100 Maya – Pack 2
Introduction to Maya – Shuttle Project
پکیج شماره 2 آموزش مایا به صورت پروژه محور ، ابر نرم افزار انیمیشن سازی و مدلسازی سه بعدی دنیا
دوره جامع عملی و پروژه محور آموزش ساخت یک سفینه فضایی از مدلسازی تا همه جزییات و در نهایت انیمیشن !
آموزش جامع تمام تکنیک ها و مباحث ضروری در انجام این پروژه به صورت عملی
” مدل سازی در مایا – Modeling in Maya ” – ” تکسچرینگ در مایا Texturing ” – ریگینگ در مایا ” Rigging ” – ” انیمیشن در مایا Animation ”
” نورپردازی در مایا Lighting ” – ” رندرینگ در مایا Rendering ” – ” ذرات و شبیه سازی در مایا Dynamics & Particles ”
و دیگر مباحث تخصصی آموزش Maya !
سطح مقدماتی – مقدماتی – پیشرفته
پکیج اورجینال فیزیکی
این مجموعه آموزش مایا در دو پکیج مجزا منتشر شده است که محتوای این دو کاملا با هم متفاوت هستند و مکمل هم می باشند :
صفر تا صد آموزش مایا – پک 1
صفر تا صد آموزش مایا – پک 2
ویژگی های اصلی مجموعه ” صفر تا صد آموزش مایا – پک دو ” در یک نگاه :
– 700 دقیقه ( 12 ساعت ) آموزش مایا و ساخت یک پروژه عملی کامل سفینه فضایی در مایا به زبان فارسی و به صورت پروژه محور از مقدمات و تکنیک های مختلف تا انیمیشن نهایی پروژه
– آموزش فوق العاده کاربردی و سطح یک جهانی برگرفته از اساتید مطرح گرافیک سه بعدی دنیا
– برای اولین بار در ایران ، ترجمه ، فارسی سازی و دوبله شده به فارسی توسط متخصصین گرافیک سه بعدی ایرانی
– شامل دوره آموزشی فارسی و پروژه محور : ” آموزش جامع مایا – ساخت یک سفینه فضایی از صفر تا صد ”
– همراه با سورس ارزشمند تمام پروژه های آموزشی فارسی
– همراه با 15 ساعت دوره های تخصصی پروژه محور آموزش Maya به زبان انگلیسی
– همراه با نسخه کامل نرم افزار Autodesk Maya 2018 و Autodesk Maya 2014 ویرایش 64 بیتی
– بسته ای عالی برای تمام علاقمندان به گرافیک سه بعدی و انیمیشن سازی و 3D کارها …
تریلر معرفی دوره آموزشی فارسی ” آموزش ساخت یک سفینه فضایی در مایا از صفر تا صد”
مایا چیست ؟ What is Maya
مایا (به انگلیسی: Maya) نرم افزار بسیار قدرتمند گرافیک کامپیوتری سه بعدی و انیمیشن سازی و محصول کمپانی بزرگ Autodesk است . نرم افزار مایا مدلسازی حرفه ای سه بعدی و انیمیشن سازی بسیار کاربردیست و تعامل فوق العاده ای با دیگر نرم افزار های مطرح دنیای گرافیک برای ساخت بازی های ویدئویی، فیلم های انیمیشنی، سریال های تلویزیونی یا جلوه های ویژه استفاده دارد.
شاید کمتر انیمیشن مطرحی در دنیای امروز را ببینیم که در روال تولید آن از ابر نرم افزار مایا کمکی گرفته نشده باشد.
دوره آموزشی فارسی ” آموزش ساخت یک سفینه فضایی در مایا از صفر تا صد”
Introduction to Maya – Shuttle Project
طی یک دوره عملی و پروژه محور ، صفر تا صد یک سفینه فضایی را از ابتدا تا انیمیشن نهایی در مایا طراحی کنید !
هدف ما از تهیه این مجموعه ارزشمند آموزش مایا به صورت پروژه محور ، آشنا کردن شما با دنیای نا متناهی ابر نرم افزار “مایا” است.
در این مجموعه قرار است که در ابتدا شما را با امکانات اصلی این نرم افزار آشنا کرده و برای برداشتن اولین قدم ها در این نرم افزار به شما کمک کنیم.
شما در این مجموعه ی آموزشی این شانس را خواهید داشت تا با ابعاد مختلفی از نرم افزار مایا آشنا شده و بر آن ها با تمرینات مختلفی که برای شما در نظر گرفته شده مسلط شوید.
در اولین قسمت ها، هدف ما آشناتر ساختن شما با امکانات پایه ای و محیط این نرم افزار و شناخت ابزارها و مفاهیم و قابلیت های کلی می باشد تا برای ورود به این نرم افزار و ادامه دادن در آن آماده شوید. بعد از آن به طور کامل با امکانات مدل سازی Modeling و تکمیل آن در مایا آشنا خواهیم شد و باهم مدل سازی یک سفینه را به صورت کامل انجام خواهیم داد.
بافت دهی یا Texturing، پویا نمایی یا Animation، استخوان گذاری یا Rigging، شبیه سازی و ذرات یا Particles & Simulation و درنهایت نورپردازی و نحوه ی رندر و خروجی گرفتن یا Lighting & Rendering را به خوبی فرا میگیریم تا مدل خود را هرچه بیشتر به طبیعی ترین حالت خود نزدیک کنیم.
در پایان این دوره آموزشی ، پروژه سفینه که آن را طی دوره ساخته ایم ، را انیمیشن سازی و پویا نمایی کرده و یک سکانس جذاب انیمیشن ایجاد میکنیم.
عناوین و سرفصل های دوره آموزشی فارسی ” آموزش مایا و ساخت یک سفینه فضایی از صفر تا صد”
مقدمه
فصل اول : مقدمه و کلیات کار با مایا
Introduction to Maya
1- مقدمه ای برای ورود به مایا
2- بررسی محیط مایا
3- رابط کاربری مایا
4- ساخت پروژه در مایا
5- ذخیره فایل های صحنه در مایا
6- حالت های مختلف انتخاب
7- تغییر فرم اشکال در مایا
8- ویرایش مولفه های اجسام در مایا
9- استفاده از ویرایشگر ویژگی های یا Attribute Editor
10- گروه بندی و رابطه پدر – فرزندی در مایا
11- استفاده از Hotbox در مایا
12- استفاده از اسکریپت های MEL
13- طراحی منوهای سفارشی در مایا
فصل دوم : مدل سازی با مایا
Modeling in Maya
14- نگاهی بر بخش مدل سازی
15- افزودن تصاویر مرجع برای شروع کار
16- مدل سازی اولیه ی جسم مورد نظر
17- شکل دهی توسط تغییر شکل دهنده های مایا
18- ترکیب و نرم سازی سطوح ایجاد شده
19- افزودن Windscreen
20- انجام عملیات Extrude
21- طراحی اسلحه برای شکل
22- طراحی ساختار داخلی اسلحه
23- مدل سازی توپ
24- طراحی اسلحه ها
25- طراحی بخش بیرونی
26- طراحی نردبان توسط NURB ها
27- طراحی Repulsor
28- مدل سازی موتور
29- افزودن جزئیات به بال ها
30- استفاده از BevelPlus برای افزایش جزئیات
31- افزودن طاق زیرین
32- ساخت جایگاه فرود
33- طراحی لوله های زیر سفینه
34- سلسه مراتب ها و آماده سازی مدل
فصل سوم : بافت دهی یا تکسچرینگ در مایا
Texturing in Maya
35- نگاهی بر بخش متریال ها
36- ایجاد و اعمال متریال های ساده
37- افزودن Gradient ramp ها
38- افزودن چندین متریال به مدل
39- کار با بافت های رویه ای
40- افزودن چندین بافت رویه ای
41- کار با UV ها
42- افزودن bump
43- استفاده از بافت های سندگرا
فصل چهارم : استخوان گذاری یا ریگینگ در مایا
Rigging in Maya
44- نگاهی بر بخش استخوان گذاری در مایا
45- پاک سازی صحنه برای شروع به کار
46- ایجاد اشیاء کنترلی
47- کار با گروه ها
48- ویژگی های سفارشی
49- اتصال ویژگی ها با استفاده از ابزار داخلی مایا
50- کنترل کردن ویژگی ها توسط driven key ها
51- نگاهی بر استخوان بندی اسلحه
52- طراحی سیستم اتوماتیک توسط عبارت ها
53- ایجاد مفصل های اتصال
54- ایجاد IK ها
55- اتصال اشیا در مایا
56- ساخت انیماتور استخوان ها در مایا
فصل پنجم : پویا نمایی یا انیمیشن در مایا
Animation in Maya
57- نگاهی بر بخش انیمیشن
58- ایجاد و ویرایش فریم های کلیدی
59- کار با فریم های کلیدی در Graph Editor
60- استفاده از Auto Key و عبارات ساده
61- متحرک سازی شی در راستای مسیر
62- شروع متحرک سازی صفحه ی اصلی
63- نهایی سازی حرکت های سفینه
64- تکمیل نهایی حرکت سفینه توسط Secondary Action ها
65- افزودن یک دوربین تصویر برداری
66- تنظیم کار صفحه ی پرواز و ساخت Playblast ها
فصل ششم : دینامیک و شبیه سازی ذرات در مایا
Dynamics & Particles in Maya
67- نگاهی بر بخش دینامیک
68- بخش های اصلی دینامیک ها در مایا
69- ایجاد منتشرکننده های nParticle
70- متحرک سازی متغیرهای nParticle
71- افزودن سیستم برخورد به nParticle
72- سایه ها و Cache در nParticle ها
فصل هفتم : نورپردازی و رندرینگ در مایا
Lighting & Rendering in Maya
73- نگاهی بر بخش نورپردازی و رندر
74- کار با محیط رندر در مایا
75- نگاهی بر انواع نورها در مایا
76- ویژگی ها و متغیرهای معمول نورها در مایا
77- تغییر حالت رندر اشیا در مایا
78- نورپردازی صحنه ی سفینه
79- استفاده از صفحه گسترده ی متغیرها
80- افزایش کیفیت رندرینگ و افزودن موشن بلور
81- رندر صفحه ی نهایی و تکمیل کار در مایا
– همراه با 15 ساعت دوره پروژه محور تخصصی آموزش Maya به زبان انگلیسی
– دوره آموزشی 11 ساعته ” آموزش Maya : ساخت یم سفینه فضایی Spacecraft در مایا از صفر تا صد ”
Digital Tutors – Introduction to Maya – Spacecraft Project
– دوره آموزشی 2 ساعته ” آموزش Maya : مرور ویژگی های جدید در نسخه 2018 مایا ”
Pluralsight – Exploring Maya 2018
– همراه با نسخه کامل نرم افزار Autodesk Maya 2014 و Autodesk Maya 2018