معرفی
محتوای کالکتور ادیشن بازی Armored core VI:
اکشن فیگور 19 سانتی متری
پین فلزی
استیل بوک به همراه دیسک بازی
آرت بوک
ساندترک و استیکر
محتوای کالکتور ادیشن بازی Armored core VI:
اکشن فیگور 19 سانتی متری
پین فلزی
استیل بوک به همراه دیسک بازی
آرت بوک
ساندترک و استیکر
در هر نسلی از کنسول های گیمینگ، بازیسازان زیادی به چشم می خورند که با ساخت عناوین جاه طلبانه و پر از جذابیت خود به یک موفقیت چشمگیر دست پیدا کنند. اما راستش را بخواهید این بازیسازان موفق به جز تعدادی انگشت شمار، عناوین شکست خورده و ضعیف هم در کارنامه خودشان داشته اند. یکی از همان بازیسازان انگشت شماری که فقط و فقط عناوین شاهکار می سازد، استدیوی FromSoftware است. آن ها عملاً در نسل هشتم و حتی نهم یکهتاز و بی نظیر عمل کردند. عناوین موفقی مثل Dark Souls، Bloodborn و حتی آخرین اثر بی نظیرشان یعنی Elden Ring به قدری موفق بودند که می توان آن ها را جز بهترین عناوین تاریخ صنعت گیم قلمداد کرد. اما همیشه یک انتقاد نسبت به این شرکت وجود داشت و آن هم عناوین تقریباً مشابه سولز-لایک با مکانیسمهای بعضاً یکسان بود. استدیوی FromSoftware هم برای آن که بار دیگر استعدادهایش را در تمام زمینهها را ثابت کند در یک چرخش 180 از نسخه جدید یکی از محبوب ترین و قدیمی فرانچایزها یعنی Armored Core VI رفت. Armored Core VI: Fires of Rubcicon برای PS5 همان اثر خلاقانه و متفاوتی است که از فرام سافتور انتظار داشتیم. یک اثر بی بدیل و کم نظیر!
همانطور که احتمالاً می دانید آثار FromSoftware به خصوص آنهایی که توسط میازاکی کارگردانی می شوند، با داستان پردازی سینماتیک و سکانسهای پر دیالوگ رابطه چندان جالبی ندارند. میازاکی در ابتدای پروژه ساخت Armored Core VI: Fires of Rubcicon وظیفه کارگردانی این بازی را برعهده داشت اما به خاطر مشغله کاری زیاد و همزمان بودن با ساخت عناوین دیگر این شرکت، از این سمت کناره گیری کرد. اما می توان همچنان نقش پررنگ او را در داستان پردازی Armored Core VI: Fires of Rubcicon به وضوح دریافت کرد. چون داستان بازی سعی می کند در قالب اطلاعات پراکنده داخل بازی روایت شود. درست مثل سری بازی های سولز-لایک این شرکت که روایت داستانیشان در حقیقت بر عهده خود گیمر بود. اما چون بازی نسبت به سایر عناوین این شرکت متفاوتتر و به قولی مدرنتر است، این مهم کمی تغییر کرده است. به صورت کلی داستان بازی در سیاره Rubicon 3 روایت می شود. جایی که یک ماده مرموز به نام Coral در حقیقت حکم یک انرژی فرابشری و دست نیافتنی را دارد. شما در طول تجربه بازی شاهد نبرد ساکنین و حاکمان Rubicon 3 برای تصاحب این انرژی هستید و دست بر قضا خودتان هم یکی از متقاضیان آن به شمار می روید.
برای طرفداران کلاسیک بازی های ویدئویی شنیدن نام Armored Core یادآور خاطراتی از یک بازی شوتر روباتیک پسیار پرزرق و برق است. Armored Core در حقیقت یک بازی در سبک Mecha است. سبکی علمی تخیلی که روایتگر نبرد ماشینها و رباتهاست. حالا این رباتها می توانند ابعاد انسانی یا یک بلندی به اندازه برج غول پیکر داشته باشند. Armored Core VI: Fires of Rubcicon برای PS5 به عنوان جدیدترین اثر ساخته شده در این سبک را می توان بهترین نمونه برای توصیف آن قلمداد کرد. مهمترین نکته درباره گیم پلی بازی سرعت و خشونت بالای آن است. ما با یک اکشن عادی که صرفاً چند روبات تیرانداز داشته باشد، روبرو نیستیم. اصول اکشن بازی را مبارزههای از راه دور و از راه نزدیک تعیین می کنند. به خصوص مبارزات از راه دور که به لطف تیراندازیهای بسیار سرعتی روباتها به طرز چشمگیری هیجان انگیز است. بخش دیگری از اکشن را مبارزات از راه نزدیک تشکیل می دهند. اصولاً هر دشمنی یک خط شکست یا حریم دارد که بعد از غلبه با شلیک از راه دور می توانید با Critical Hitهای بسیار جذاب از خجالتشان در بیایید. مورد مهم دیگری که جذابیتهای گیم پلی را زیاد می کنند، استفاده از جت پکها، پرشهای بلند و پرواز بر فراز لوکیشنهاست که به طرز چشمگیری گیم پلی را اعتیادآور می کند.
Armored Core VI: Fires of Rubcicon نسبتاً به سایر آثار فرام سافتور تفاوتها و شباهتهایی دارد. شباهت از این نظر که درست مثل بازی های سولز-لایک این سری باس فایتها حرف اول را در بازی می زنند. باس فایتهایی که به معنای واقعی کلمه بلای جانتان خواهند شد. باید توجهی دقیق به حرکات آن ها داشته تا بتوانید زمان مناسب حمله را تخمین بزنید. اما خوشبختانه سازندگان برای غلبه بر این حجم از چالش یک سری تفاوتها را با بازیهای سولز-لایک پیشین رقم زدهاند. به عنوان مثال بعد از شکست و کشته شدن، تمام XPهای شما نابود نخواهد شد. حتی چک پوینتهای زیادی هم در سراسر محیط بازی قرار داده شدهاند تا با یک تعادل منطقی از نظر سطح راحتی یا سختی بازی روبرو باشیم.
مورد مهم دیگری که ارزشهای گیم پلی Armored Core VI: Fires of Rubcicon برای PS5 را دوچندان می کند سیستم شخصی سازی فوق العاده آن است. سازندگان تقریباً دست شما را برای هر گونه اعمال تغییر روی رباتتان باز می گذارند. می توان گفت عمدهترین توجه و تمرکز سازندگان روی همین بخش بوده است. تصور این که می توان چقدر سلاح و زره رباتیک با ضریب تخریب پذیری و نحوه شلیک ساخت گیمر را به معراج می رساند.