معرفی
عنوان محصول : بازی Hyrule Warriors: Age of Calamity - Nintendo Switch Exclusive
پلتفرم اجرایی : Nintendo Switch
سبک :hack and slash
سازنده: Omega Force
ناشر : Nintendo, Koei Tecmo
عنوان محصول : بازی Hyrule Warriors: Age of Calamity - Nintendo Switch Exclusive
پلتفرم اجرایی : Nintendo Switch
سبک :hack and slash
سازنده: Omega Force
ناشر : Nintendo, Koei Tecmo
با وجود اینکه صحبت از گرافیک فنی در بازیهای کمپانی نینتندو عملا کار بیهودهای است و هیچ کس بهخاطر جلوههای بصری بازیهای این کمپانی به سمتشان نمیرود، اما بازی Hyrule Warriors: Age of Calamity با الهام از بازی Breath of the Wild که در اولین سال عرضه کنسول نینتندو سوییچ عرضه شد، از جلوههای بصری زیبا و چشم نوازی بهره میبرد و استودیو Omega Force توانسته جلوههای بصری قابل قبولی برای یک بازی Hack & Slash روی کنسول نینتندو سوییچ ارائه کند.
برخلاف مجموعه بازی The Legend of Zelda که به ندرت پیش میآید تا شخصیت قابل کنترلی غیر از لینک (Link) در بازی وجود داشته باشد، در بازی Hyrule Warriors: Age of Calamity علاوه بر لینک، حضور شخصیتهای قابل بازی دیگری مانند پرنسس زلدا (Zelda)، ایمپا (Impa) و چهار مبارز افسانهای با نامهای داروک (Daruk)، میفا (Mipha)، روالی (Revali) و اوربوسا (Urbosa) هم در بازی تایید شده است. هر یک از آنها از قابلیت و جنگ افزارهای مخصوص به خود برخوردارند و طراحی نقشههای بازی به شکلی است که برای پیشروی در مراحل ملزم به استفاده از تمامی آنها خواهید بود. با توجه به اینکه تعداد شخصیتهای قابل بازی در نسخه اول به 13 شخصیت میرسید، قطعا افراد آشنای دیگری از دنیای هایرول در بازی حضور خواهند داشت که بهعنوان شخصیت قابل کنترل در دسترس بازیکن قرار بگیرند.
در بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild لینک پس از 100 سال (که بهخاطر جراحات جنگ بیهوش شده بود) در حالی که تمام خاطراتش از جنگ با گنون را از دست داده بود به هوش میآید و به دنبال به یاد آوردن وقایع گذشته و یافتن دوستان خود در سرزمین هایرول سرگردان میشود. بازی Hyrule Warriors: Age of Calamity قرار است وقایع پیش از بیهوش شدن لینک، و نبرد میان گنون و قهرمانان سرزمین هایرول پیش از اتفاق افتادن فاجعه بزرگ را روایت کند. با توجه به این موضوع که در جریان بازی Hyrule Warriors: Age of Calamity هنوز سرزمین هایرول به کنترل گنون در نیامده، بازیکنان محیطهای آشنای زیادی را در این بازی مشاهده خواهند کرد که پیش از این تنها خرابههای آنها را در بازی Breath of the Wild دیده بودند.
وقتی کمپانی نینتندو تصمیم به روایت داستان پیش از وقایع بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild گرفت، مشخص بود که روایت داستانی که در زمان یک جنگ عظیم میان قهرمانان سرزمین هایرول (Hyrule) و ارتش قدرتمند پادشاه گنون (Genondorf) اتفاق میافتد، با استفاده از مکانیکهای همیشگی بازیهای مجموعه افسانه زلدا ممکن نخواهد بود.در نتیجه، وظیفه ساخت این بازی به کمپانی Koei Tecmo که بهخاطر ساخت مجموعه بازیهای مختلفی مانند بازی Dynasty Warriors در ژاپن طرفداران بسیاری دارد، سپرده شد. این کمپانی و استودیو Omega Force با تلفیق گیمپلی مجموعه Dynasty Warriors با شخصیتها و دنیای مجموعه The Legend of Zelda، بازی Hyrule Warriors: Age of Calamity را خلق کردند.
با تغییرات بنیادینی که در گیمپلی بازی Hyrule Warriors: Age of Calamity شکل گرفته است، دیگر خبری از گشت و گذار در محیط و حل کردن پازلهای مختلف مانند بازیهای سری The Legend of Zelda نخواهد بود. به محض آغاز یک مرحله و بهدست گرفتن کنترل بازی، سیل عظیم دشمنان ریز و درشت به سمتتان سرازیر خواهد شد و تنها کاری که در اکثر دقایق بازی انجام خواهید داد، سلاخی کردن دشمنان بیشمار بازی و پیشروی در مراحل خواهد بود. با توجه به نمایشهای منتشر شده از بازی، مانند بازی اول بیش از 80 درصد دشمنانی که در مقابلتان قرار میگیرند هیچ شانسی برای مقاومت دربرابر حملاتتان ندارند و تنها دشمنانی که (تا حدودی) از خود سرسختی نشان میدهند، برخی از غولهای بازی هستند. غولهایی که برخلاف بازیهای مجموعه زلدا طراحی آنچنان زیرکانهای ندارند و فقط میزان سلامتشان و آسیبی که به بازیکن وارد میکنند از دیگر دشمنان بسیار بیشتر است.
مشخصا این نوع طراحی و چینش دشمنان خیلی زود خسته کننده خواهد شد و تنها چیزی که (جدا از بخش داستانی) بازیکن را به ادامه بازی ترغیب خواهد کرد، یادگیری حرکات جدید و مختلف برای کشتن دوباره دشمنان با شخصیتهای افسانهای و آشنای این مجموعه خواهد بود.