معرفی
خرید بازی Skull and Bones نسخه ویژه برای PS5
مدل: بازی PS5
تولیدکننده: Ubisoft
تا 20 نفر آنلاین - نیازمند پلاس
اکشن ماجراجویی
مناسب برای 18 سال به بالا
نیازمند اتصال دائم اینترنت - دارای پک DLC
خرید بازی Skull and Bones نسخه ویژه برای PS5
مدل: بازی PS5
تولیدکننده: Ubisoft
تا 20 نفر آنلاین - نیازمند پلاس
اکشن ماجراجویی
مناسب برای 18 سال به بالا
نیازمند اتصال دائم اینترنت - دارای پک DLC
نسخه ویژه بازی Skull and Bones دارای محتوای زیر است:
- پک Highness of the High Sea
- مأموریت Bloody Bones' Legacy
کمپانی یوبیسافت با بازی Skull and Bones آماده عرضه اولین بازی AAA خود در سال 2024 میشود. این بازی اکشن جهان باز Co-op با تم دزدان دریاییاش، یک دهه پیش قرار بود بهعنوان یک بسته گسترش دهنده برای بازی Assassin's Creed IV: Black Flag عرضه شود، اما تصمیم یوبی سافت چیز دیگری بود. عرضه این بازی طی سالهای گذشته شش بار به تعویق افتاده است و سرانجام قرار است اواسط ماه فوریه در دسترس عموم قرار گیرد. برای کسانی که برای این بازی هیجانزدهاند، ما در این مطلب هرآنچه که باید درباره بازی Skull and Bones بدانید را گردآوری کردهایم تا اطلاعات جامعی درباره آن داشته باشید.
بازی Skull and Bones یک عنوان اکشن نقش آفرینی است که میتوان آن را تنهایی یا حداکثر با دو نفر دیگر تجربه کرد. اصلیترین سیستم گیمپلی آن نبردهای دریایی است، اگرچه شما روی خشکی همزمان زیادی سپری خواهید کرد؛ چراکه باید برای جمعآوری قراردادها و آماده شدن برای ماجراجوییهای دریایی بعدیتان به خشکی سفر کنید. البته این مناطق هیچ گیمپلی خاصی ندارند و صرفا برای آماده شدن بازیکنان طراحی شدهاند.
از نظر مبارزات و نبردهای دریایی، بهنظر میرسد نسخه بسیار جامعتری نسبت به بازی Assassin's Creed Black Flag و بازی Assassin's Creed Rogue داشته باشیم. در بازی Skull and Bones، بازیکنان میتوانند کشتیهایشان را با جزئیات بسیاری شخصیسازی کنند و هرگونه که دوست دارند آن را تغییر دهند. در زمان عرضه بازی، 10 کشتی در بازی حضور خواهند داشت که هرکدام امتیازها و قابلیتهای متفاوتی دارند که روی جنبههای مختلفی از کشتی شما تاثیر میگذارند. از این قابلیتها میتوان به ویژگیهای تهاجمی، ناوبری و قاچاق کشتیها اشاره کرد. در هر یک از این کشتیها، میتوانید تسلیحات، زرهها و اثاثیه خود را سفارشی کنید. در نظر داشته باشید که همه اینها روی آمار کلی کشتی شما تاثیرگذار خواهند بود.
سلاحهایی که برای کشتیتان در اختیار دارید شامل توپ، بالیست، خمپاره، راکت انداز و اژدر میشوند. از نظر شخصی سازی، میتوانید بدنه کشتی خود را کاملا شخصی سازی کنید؛ از رنگ و الگوی روی بدنه گرفته تا نشان بادبانهای کشتی را میتوانید بهدلخواه سفارشی کنید. همچنین میتوانید از میان انواع حیوانات خانگی برای همراهی کردن شما در دریا انتخاب کنید. گربهها و لمورها دو حیوانی هستند که یوبی سافت به آنها اشاره کرده است.
یکی از قابلیتهای کوچک (و در عین حال قابل توجه) گیمپلی بازی در دریاهای آزاد، قابلیت استفاده از یک دوربین کوچک است که با استفاده از آن میتوانید رتبه و بار یک کشتی را از فواصل دور شناسایی کنید. همچنین یک منور (Flare) نیز در اختیار دارید که با شلیک آن میتوانید از دیگر بازیکنان اطرافتان درخواست کمک کنید. اصلیترین نبردهای بازی PvE (بازیکن در مقابل بازی و محیط) خواهند بود، اما میتوانید با برداشتن نقشههای جنگ افسانهای نبردهای PvP (بازیکن در مقابل بازیکن) راهم آغاز کنید. علاوهبر نبرد با سایر کشتیهای دزدان دریایی، در بازی Skull and Bones شما با سکونتگاهها (Settlemenst)، مکانهای تولیدی (Production Sites)، پاسگاهها (Outposts) و قلعهها (ّForts) هم مواجه خواهید شد.
سکونتگاهها را میتوانید غارت کنید یا از آنها بهعنوان مراکز تجاری استفاده کنید. مکانهای تولیدی نوع خاصی از سکونتگاهها هستند که در آن میتوان آیتمها و کالاهای مختلف را خرید و فروش کرد. پاسگاهها مناطق خنثی هستند که میتوانید کشتی خود را تعمیر کنید، لوازم مختلف خریداری کنید، قراردادهای مختلف را تحویل بگیرید و/یا به آنجا Fast Travel کنید. قلعهها مکانهای بزرگی هستند که مردمشان متمدناند و رفتار مهماننوازانهای با دزدان دریایی ندارد. این مناطق بهشدت محافظتشدهاند و برخورد با آنها یکی از بزرگترین چالشهای بازی خواهد بود. مکانهای بازی از عدد 1 تا 15 طبقهبندی میشوند و هرچه این عدد بیشتر باشد، منابع (و مقاومت) آنجا بیشتر خواهد بود.
سکونتگاهها معمولی که به آنها اشاره کردیم، توسط جناحهای (Factions) مختلفی مدیریت میشوند و همه آنها روی رفتار شما در جهان نظارت دارند. تحریک یک جناح میتواند آنها را تهاجمی کند و احتمال این بهوجود آید که مناطق تجاری را مسدود کنند. اگر درگیریها شدت بگیرد، ممکن است برخوردهای جنگی بیش از پیش شود.
پیشرفت در بازی Skull and Bones از طریق سیستم بدنامی (Notoriety System) مشخص میشود. هرچه شهرت شما در دریا بیشتر شود، شانس بیشتری در ارتقای کشتی، پذیرفتن قراردادهای دشوار و بهدست آوردن گنجینههای گرانبها خواهید داشت. هنگامی که رتبه بدنامی شما به 6 برسد، بازی به طور قابل توجهی گسترش مییابد و شما را با یک گروه قاچاق مخفی به نام هلم (The Helm) آشنا میکند و به شما امکان میدهد مخفیگاه دزدان دریایی خود را بسازید و عملیات قاچاق خود را آغاز کنید.
همانطور که بالا اشاره شد، گیمپلی بازی Skull and Bones فقط در دریا خلاصه نمیشود. شما میتوانید در خشکی (از دید سوم شخص) از پناهگاههای دزدان دریایی مانند Sainte Anne استفاده کنید. این مناطق امن پر از فروشندگانی مانند کشتیسازان و آهنگرها و همچنین شخصیتهایی هستند که میتوانند شما را با قراردادها یا داستانهای جدید مواجه کنند. این قرادادها یا بخشهای داستانی ممکن است منجر به برخورد با دشمنان ماوراء طبیعی شود.
شک و تردید درباره موفقیت بازی Skull and Bones، با فراز نشیبهای زیادی که در زمان توسعهاش متحمل شد، کاملا منطقی است. البته بسیاری از منتقدان پس از تجربه نسخه بتای آن در ماه دسامبر، بازخورد مثبتی از بازی داشتند. تراویس نورثاپ (Travis Northup)، یکی از افرادی بود که از طرف سایت IGN این بازی را تست کرده بود و بهگفته او بازی Skull and Bones با قابلیتهای مختلفی که برای شخصیسازی کشتی ارائه میدهد، حس یک بازی نقش آفرینی دریایی واقعی را القا میکند.
باوجود اینکه بازی Skull and Bones در خط زمانی سری بازی Assassin's Creed قرار دارد، یک بازی داستان محور نیست و هیچ بخش کمپین داستانیای در آن دیده نمیشود. در عوض، این بازی یک عنوان سرویس محور است که در آن بهعناون ناخدای یک کشتیِ ازهم پاشیده شروع بهکار میکنید، بهاین امید که بتوانید در دنیای دزدان دریایی خشن نامی برای خود دستوپا کنید و بهسوی ثروت پیش روید. از آنجا بهبعد، تجربیات شما چیزی است که داستان بازی را رغم میزند.
البته همه اینها بهاین معنا نیست که عناصر داستانی در بازی وجود نداشته باشند. رایان برنارد (Ryan Bernard) کارگردان بازی Skull and Bones درمصاحبهای با سایت IGN گفت که در جهان این بازی شخصیتهای مهمی حضور دارند که هرکدام داستان و پیشزمینه خاص خود را دارند. شما میتوانید از شغلها و قراردادهایی که قبول میکنید، اطلاعات بیشتری درباره این شخصیتها بهدست آورید. کسانی که به دنبال محتوای داستانی بیشتری هستند میتوانند مجموعه کمیک Skull and Bones: Savage Storm را بخوانند. در خلاصه داستان رسمیای که از این کمیک منتشر شده است، اطلاعات بیشتری میتوانیم کسب کنیم:
«یک کشتی تجاری در دریاهای آزاد توسط خدمه شرور دزدان دریایی محاصره میشود، اما درگیری این دو توسط یک طوفان ویرانگر خاتمه مییابد. زمانی که طوفان به کشتیها میرسد، باعث میشود دزدان دریایی و خدمه کشتی تجاری در جزیرهای در اقیانوس هند رها شوند. در این داستان اسرار و خطری را که همه آنها را فرا خواهد گرفت را کشف خواهید کرد. داستانی تلخ در دنیای بی رحم بازی دزدان دریایی یوبیسافت که بهزودی منتشر میشود.»
یوبیسافت همچنین در سال 2024 یک سری پادکستهای دنبالهدار به نام گانگسترهای دریا (Gangsters of the Sea) راهاندازی کرده است. این پادکست توسط میشل رودریگز (Michelle Rodriguez)، بازیگر سری فیلمهای سریع و خشن روایت میشود و «تاریخ کثیفترین دزدان دریایی اقیانوس هند» را بررسی میکند.
بازی Skull and Bones یکی از آشفتهترین چرخههای توسعه را در بازیهای مدرن تجربه کرده است. چیزی که در سال 2013 به عنوان یک بسته گسترش دهنده برای بازی Assassin's Creed Black Flag آغاز شد، تبدیل به یک بازی اسپین آف MMO شد و درنهایت به بازی Skull and Bones تبدیل شد.
در رویداد E3 2017، یک پنجره انتشار در پاییز 2018 به بازی داده شد، اما توسعهدهندگان بازی نتوانستند به این پنجره انتشار (و بسیاری دیگر از تاریخهایی که یوبیسافت برای بازی مشخص کرد) پایبند بمانند و مجبور شدند بازی را شش بار به تعویق بیاندارند تا بازی در نهایت در تاریخ 16 فوریه 2024 آماده عرضه باشد. علاوه بر تغییراتی در روند بازی که منجر به این تاخیرها شد، یوبیسافت براین عقیده است که یکی از دلایل تاخیر بازی Skull and Bones این بود که بازیهای زیادی در این شرکت همزمان درحال توسعه بودند.
بازی Skull and Bones اولین عنوانی از یوبی سافت است که وظیفه توسعه آن بر دوش استودیو Ubisoft Singapore است. این استودیو از زمان بازی Assassin's Creed 2 به توسعه تمامی عناوین اصلی سری بازی Assassin's Creed کمک کرده است. دیگر استودیوهای یوبیسافت در بلگراد، برلین، چنگدو، کیف، مونترال، بمبئی، پاریس، فیلیپین، پونه و شانگهای، به استودیو Ubisoft Singapore در ساخت این بازی کمک کردهاند. این پروژه در اصل سه کارگردان داشت و در ماه سپتامبر یکی از کارگردانان خود را از دست داد. در ساخت این بازی از موتور بازیسازی Ubisoft Anvil استفاده شده است که قبل از آن برای توسعه بازی Assassin's Creed و بازیهای Tom Clancy (به استثنای بازی The Division و بازی XDefiant) استفاده شده بود.
در سال 2019 یوبیسافت از سریال Skull and Bones رونمایی کرد. این سریال به عنوان یک درام در مرزهای بی قانون اقیانوس هند در اوج دوران طلایی دزدان دریایی در دهه 1700 توصیف میشود و شخصیت اصلی آن هم زن خواهد بود. این سریال یک پروژه مشارکتی بین یوبیسافت و شرکت سرگرمی اطلس (Atlas Entertainment) است که قبلاً هم با یوبیسافت همکاری کرده بود. پس از رونمایی رسمی از سریال Skull and Bones، تاکنون هیچ اطلاعاتی درباره این سریال منتشر نشده است.