نسخه کالکتورز ادیشن AC Creed Valhalla Collector's Edition - PS4

هنوز نظری برای این کالا ثبت نشده است

خرید کالا
شناسه‌ی کالا
7720
۱۰,۸۰۰,۰۰۰
۰%
۱۰,۸۰۰,۰۰۰

محصولات مشابه

معرفی

 

نسخه کالکتور
Assassin's Creed Valhalla Collector's Edition - PS4
شامل :
مجسمه 30 سانتی‌متری شخصیت Eivor مونث و تجهیزات
مجسمه 5 سانتی‌متری شخصیت مذکر Eivor
دیسک بازی نسخه Ultimate Edition
قاب فلزی
کتاب اختصاصی
ساندترک

بررسی تخصصی

محتویات نسخه Collector's Edition بازی Assassin's Creed Valhalla:

- نسخه Ultimate بازی Assassin's Creed Valhalla شامل

  • سیزن پس
  • پک Berserker Settlement
  • پک Berserker Longship
  • آیتم‌های تقویتی

- مجسمه پنج سانتیمتری وایکینگ

- برگه اعتبار سنجی نسخه Collector's شامل شماره تولید

- دیسک ساندترک بازی

- استیل بوک

- اکشن فیگور آیور به طول 30 سانتی‌متر

- سه کارت پستال

 

 

توجه: دیسک بازی Assassin's Creed Valhalla برای PS4، روی پلی استیشن 5 قابل اجرا و بازی است و تنها نیاز به دانلود آپدیت دارد.

 

آخرین باری که یکی از بازی‌های سری Assassins Creed طبق روال معمول به طور سالانه منتشر نشد، شاهد عرضه بازی Assassins Creed Origins بودیم؛ بازی‌ای که مسیر این سری را از بازی‌هایی جهان‌باز با تمرکز روی ماجراجویی‌ها و مبارزات مخفی‌کارانه به عنوانی با جهانی باز و به شدت گسترده و با تمرکز بر نقش‌آفرینی تغییر داد. این بازی از لحاظ وسعت می‌توانست با بازی‌هایی مانند بازی Witcher 3، بازی Red Dead Redemption 2 و غیره رقابت کند.

 

شرکت یوبی سافت در بازی Assassins Creed Valhalla برای سومین بار طی این 13 سال وقفه‌ای یک ساله بین انتشار بازی‌های سری Assassins Creed انداخت، با وجود اینکه این بازی همانند بازی Origins Assassins Creed مسیر کلی این سری را به طور جدی تغییر نمی‌دهد، اما به طور چشم‌گیری جاه‌طلبانه‌تر است و به شدت با بازی‌های قبلی این سری تفاوت دارد.

 

 

 

خداحافظی با ماموریت‌های فرعی

 

شاید بزرگترین تفاوت بازی Assassins Creed Valhalla با بازی‌های قبلی سری Assassins Creed این باشد که در این بازی شاهد ماموریت‌های فرعی سنتی نخواهیم بود. دیگر به منطقه‌ای جدید سفر نخواهید کرد و با افرادی که روی سرشان علامتی دارند صحبت نخواهید کرد تا در آخر متوجه شوید که 20 خط داستانی کوچک روی سرتان تلنبار شده‌اند و مجبور به گذراندن آن‌ها هستید. ولی چنین اتفاقی به این معنا نیست که از وسعت بازی Assassins Creed Valhalla کاسته شده است. هنوز فعالیت‌های فرعی بسیار زیادی در این بازی موجودند، اما موضوع این است که این فعالیت‌ها با چیزی که هواداران انتظارش را دارند متفاوتند. در این بازی بر خلاف بازی‌های قبلی، هنگامی که به منطقه‌ جدیدی در نقشه وارد می‌شوید، نقاط آبی، زرد یا سفیدی را مشاهده می‌کنید که نمایانگر این فعالیت‌ها هستند.

 

نقطه‌های زرد به فعالیت‌های فرعی‌ای اشاره می‌کنند که با گذراندن آن‌ها کالایی فیزیکی از بازی دریافت می‌کنید: مقداری طلا، تکه‌ای از لوازم مکانیکی یا کتاب دانشی که به شما مهارتی یاد می‌دهد و یا باعث می‌شود مهارتی که از قبل داشته‌اید ارتقا پیدا کند. هر چه این نقطه‌ها روی نقشه بزرگتر باشند، چالشی که با آن رو در رو می‌شوید اساسی‌تر خواهد بود و با گذراندن آن پاداش بزرگتری دریافت خواهید کرد. به عنوان مثال نقطه زردی بزرگ ممکن است مربوط به قلعه‌ای پاسداری شده باشد که شامل چندین صندوقچه‌ بزرگ است؛ در حالی که نقطه زردی کوچک ممکن است به صندوقچه کوچکی اشاره داشته باشد که پشت دری قفل شده برای دستیابی به آن باید معمایی حل کنید.

 

نقطه‌های سفید به مصنوعیات (Artifact) اشاره دارند، مصنوعیات کالاهایی سنتی هستند که با جستجو کردن به آن‌ها دست پیدا می‌کنید. با دنبال کردن نقطه‌ای سفید روی نقشه ممکن است مصنوعیاتی رومی پیدا کنید که می‌توانید با برگشتن به دهکده خود آن‌ها را به فروشنده‌ای بفروشید. یا ممکن است با کامل کردن چالش پارکوری کوتاه به خالکوبی‌ای دست پیدا کنید و با آن شخصیت خود را شخصی‌سازی کنید.

 

و در آخر، نقاط آبی مربوط به رویدادهای جهانی هستند، این رویدادها با ماموریت‌های فرعی سنتی این سری بیشترین شباهت را دارند. رویداد‌های جهانی به شدت متنوع هستند و می‌توانند مربوط به هر چیزی باشند، از بازی هفت‌سنگی کوتاه گرفته تا رویارویی با NPCای غیرمعمول یا حتی مبارزه با موجودی اسطوره‌ای.

 

 

رویدادهای جهانی معمولا به طرز خنده‌داری عجیب هستند

 

 

تفاوت دیگر این بازی با بازی‌های قبلی سری Assassins Creed این است که رویدادهای جهانی معمولا به طرز بسیار خنده‌داری عجیب و نامأنوس هستند. به عنوان مثال در رویدادی ممکن است با خوردن قارچ‌های سمی خود را در زمینی بیابید که اطراف آن فک‌های دریایی از طریق درهایی جادویی در حال نگاه کردن به شما هستند.

 

فیلیپ برگرون (Philip Bergeron)، طراح اصلی ماموریت‌های بازی در مورد این رویدادها گفت:

معمولا طی توسعه بازی متوجه می‌شویم جای پردازش داستان‌های فرعی سبک خالی است، و این داستان‌ها برای ساخت یک بازی حیاتی هستند. هنگامی که در حال تعریف داستانی هستید باید با قرار دادن فراز و نشیب‌های فرعی کاری کنید که مخاطب با داستان‌های انسانی اصلی بازی ارتباط بیشتری برقرار کند. داستان‌های فرعی سبک مخاطب را به خنده می‌آورند و کاری می‌کنند که بازیکن برای دنیای بازی ارزش بیشتری قائل شود. هنگامی که با جنگ‌افزار و سیاست‌های وایکینیگی رو در رو هستید ممکن است بازی به سرعت تاریک و محزون شود، رویدادهای جهانی فرصت‌هایی هستند که در آن‌ها بازیکنان می‌توانند برای مدتی با مسائل دیگری هم سر و کله بزنند.

 

در واقع هنگام گذراندن این بازی نسبت به بقیه بازی‌های سری Assassins Creed، مدت بیشتری را به خندیدن خواهید گذراند. فایده دیگر این تغییر این است که به وسیله آن بررسی دنیای بازی طبیعی‌تر به نظر می‌رسد و فشار کمتری به بازیکن وارد می‌شود. دیگر با لیست بزرگ ماموریت‌های فرعی روبرو نخواهید شد و می‌توانید دنیای بازی را با آرامش خاطر بررسی کرده و هر وقت که به رویدادهای جهانی بازی برخوردید آن‌ها را کامل کنید.

 

برگرون گفت:

هدف ما از ابتدا این بود که بازی Assassins Creed Valhalla با بازی‌های قبلی‌ این سری Assassins Creed که همه از یک فرمول کلی استفاده می‌کردند متفاوت باشد. می‌خواستیم بررسی دنیای بازی تجربه‌‌ای متفاوت را به بازیکنان ارائه دهد. به جای این که بازیکنان با لیستی از کارهایی که باید انجام دهند روبرو شوند، کاری کردیم که بازی گسترده‌تر و پر رمز و راز باشد، به طوری که بازیکنان در هر لحظه به طور قطعی ندانند که باید انتظار چه چیزی را داشته باشند. همچنین می‌خواستیم ایده بررسی نقشه بازی برای گذراندن این فعالیت‌های تکراری را حذف کنیم.

 

فایده دیگر چنین اتفاقی این است که اکنون یوبی سافت می‌تواند تمرکز بیشتری روی ماموریت اصلی بازی بگذارد. برگرون گفت که تیم توسعه بازی بودجه‌ای که معمولا برای محتویات فرعی بازی بود را دریافت کردند و آن‌ را برای تولید چیزی سرمایه‌گذاری کردند که باعث شود داستان اصلی عمیق‌تر و غنی‌تر باشد. به همین ترتیب هر جای بازی که باشید با داستانی مجزا روبرو می‌شوید که نقش خاصی در روند کلی بازی دارد.

 

 

مثل یک وایکینگ بجنگید، بکشید و غارت کنید

 

 

تفاوت دیگر بازی Assassins Creed Valhalla با بازی‌های پیشین سری Assassins Creed این است که در این عنوان پرنده شما دشمنان را نشانتان نخواهد داد. در بازی‌های قبلی، می‌توانستید با استفاده از پرنده تمام کمپ‌های دشمن را شناسایی کنید و از موقعیت دشمنان پرده‌برداری کنید، حتی می‌توانستید به کمک پرنده خود پشت دیوارها را هم ببینید. برگرون این تاکتیک را به عنوان دکمه‌ای وصف می‌کند که صرفا با فشار دادن آن پیروز می‌شدید. اما در این بازی، اعضای تیم تولید سعی کرده‌اند که هماهنگی منسجم‌تری بین بازیکن و پرنده او ایجاد شود.

 

در بازی Assassins Creed Valhalla، کلاغ شما می‌تواند دیدی کلی از کمپ‌های دشمن به دست آورد و ورودی‌های احتمالی و مناطق مهم را شناسایی کند، اما برای اینکه دقیقا متوجه شوید دشمنان کجا قرار دارند باید نزدیک آن منطقه باشید. به محض اینکه به منطقه‌ای نزدیک شدید که احتمال حضور دشمن در آنجا وجود دارد، می‌توانید با فعال کردن Odin Sight – جایگزین Eagle Sight از بازی‌های قبلی – دشمنانتان را در دایره‌ای اطراف خود مشاهده کنید.

 

و البته که یکی از معروف‌ترین ویژگی‌های بازی Assassins Creed Valhalla بازگشت تیغه مخفی مشهور است، تیغه‌ای که می‌توانید به وسیله آن اکثر دشمنانی که متوجه حضور شما نیستند را به سرعت به قتل برسانید. با در نظر گرفتن تمامی این قدرت‌ها و کمان ایور (Eivor)، که می‌توان آن را با استفاده از مهارت‌های متنوعی ارتقا داد، بازی Assassins Creed Valhalla مجموعه‌ بزرگی از ابزار مخفی‌کارانه دارد.

 

با وجود اینکه هنگام آغاز مبارزه، این بازی با بازی‌های پیشین شباهت زیادی دارد، تفاوت‌های قابل توجهی در نحوه مبارزه وجود دارند. به عنوان مثال، هر دشمن دارای یک نوار Stun و یک نوار سلامتی است، و می‌توانید با تغییر سبک مبارزه خود هر کدام از این نوارها را مورد حمله قرار دهید. با گرفتن وضعیتی دفاعی و تمرکز روی ضدحمله‌ها نوار Stun دشمن را پر خواهید کرد، و به وسیله می‌توانید با حمله پایانی‌ای قدرتمند صدمه‌ای قابل توجه به دشمنان وارد کنید که فورا آن‌ها را می‌کشد. یا می‌توانید با استفاده از نگرش سنتی تهاجمی و استفاده از اسلحه خود نوار سلامتی دشمن را مورد هدف قرار دهید.

 

ولی در این بازی گونه‌های مختلفی از دشمنان وجود دارد که هر کدام رفتار و الگوی حمله خاص خود را دارند، به همین خاطر باید با توجه به دشمنی که مقابل آن قرار گرفته‌اید نحوه مبارزه سازگاری را انتخاب کنید.

 

 

توجه بیشتر به موجودی کالای بازیکنان

 

 

یکی از تغییرات بزرگ بازی Assassins Creed Valhalla نحوه برخورد این بازی با غنایم است. در بازی Assassins Creed Origin و بازیAssassins Creed Odyssey  از ابتدای بازی تا انتها از منبعی بی‌پایان از غنایم بهره می‌بردید. اما شرکت یوبی سافت در توسعه بازی Assassins Creed Valhalla کاری کرده است که اولویت بازیکنان کیفیت غنایم دریافتی باشد نه کمیت آن‌ها.

 

برگرون گفت:

گرایشی کلی در دنیای بازی‌سازی ایجاد شده است، به نحوی که با افزایش مقدار غنایم دریافتی بازیکنان همیشه در حال تغییر ترتیب لیست موجودی کالای خود هستند. ما از ابتدا قصد داشتیم کاری کنیم که بازیکنان قدر موجودی کالای خود را بیشتر بدانند. پس سیستم مجموعه‌ای را انتخاب کردیم، در این سیستم تنوع ابزار و سلاح‌ها کمتر است ولی می‌توانید با سرمایه‌گذاری و ارتقا دادن آن‌ها گزینه‌های زیادی مقابل خود مشاهده کنید. پس سبک بازی دلخواه خود را پیدا کنید و پس از آن می‌توانید با توجه به سبک خود کالاهای مناسب برای سرمایه‌گذاری را انتخاب کنید.

 

 

هیچ جا مثل خانه خود آدم نمی‌شود

 

در هسته مرکزی بازی Assassins Creed Valhalla شاهد گروهی از وایکنیگ‌ها هستیم که سعی می‌کنند در سرزمینی غریب ساکن شوند، و در همین راستا در بازی شاهد دهکده خود خواهید بود. این دهکده خانه اصلی شماست و برای گرفتن ماموریت‌های جدید در خط داستانی اصلی، صحبت با شخصیت‌های مهم، ارتقای ابزار خود و ارتقای ساختارهای متفاوت خود دهکده باید بارها به آن بازگردید. به این وسیله می‌توانید برای شخصیت خود نقاط قوت دائمی و موقتی زیادی ایجاد کنید.

 

نکته جالب در مورد این دهکده این است که هر کاری که در دنیای باز بازی انجام می‌دهید به نحوی روی آن تاثیر می‌گذارد. می‌توانید ببینید که پیشرفت دهکده در پیشرفت شخصی شما نمود پیدا کرده است. هنگامی که شهری را غارت کرده و طلا و غنایم دریافت می‌کنید، می‌توانید از این غنایم برای بهتر کردن دهکده استفاده کنید و کاری کنید که این دهکده شبیه خانه شخصی شما شود.

 

 

البته در حال حاضر مشکلات کوچکی در هوش مصنوعی دشمنان و باگ‌های مبارزات بازی وجود دارد که امیدوار هستیم تا زمان انتشار این مشکلات بر طرف شوند. بازی Assassins Creed Valhalla تنها با هدف بازسازی مسیری که بازی Origins‌ Assassins Creed و بازی Assassins Creed Odyssey ساخت آن را آغاز کرده بودند ساخته نشده است، بلکه این بازی مسیر خود را به طور کلی از آنچه در گذشته انجام شده بود جدا کرده است.

ثبت نقد و بررسی

امتیاز و دیدگاه کاربران

از مجموع ۰ امتیاز
شما هم درباره این کالا دیدگاه ثبت کنید
خرید کالا
شناسه‌ی کالا
7720
۱۰,۸۰۰,۰۰۰
۰%
۱۰,۸۰۰,۰۰۰
ورود/ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
کد یکبار رمز خود را وارد کنید

رمز عبور خود را وارد نمایید
کد یکبار رمز خود را وارد کنید
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
لطفا کد یکبار رمز ارسال شده به ایمیل یا موبایل خود را وارد کنید
شما قبلا وارد شده اید