معرفی
عنوان محصول : نسخه Remastered بازی Dark Souls
سبک بازی : سوم شخص ماجرایی اکشن
بستر اجرایی : PS4
ریجن 2
سازنده : FromSoftware
ناش : Bandai Namco Entertainment
عنوان محصول : نسخه Remastered بازی Dark Souls
سبک بازی : سوم شخص ماجرایی اکشن
بستر اجرایی : PS4
ریجن 2
سازنده : FromSoftware
ناش : Bandai Namco Entertainment
سری عناوین سولز و به طور کلی بازی های اقای میازاکی همواره از لحاظ داستان خاص و متفاوت از دیگر بازی ها بوده اند. در واقع هیچ داستان بسیار مستقیم و سر راستی به بازیباز داده نمی شود و در بهترین حالت تنها یک زمینه و تم کلی در اختیار ما قرار می گیرد و باقی ان برعهده خود ماست که با گشت و گذار در دنیای بازی و صحبت با شخصیت های مختلف آن، از وقایع دنیای بازی و داستان آن هر چه بیشتر آگاه شوید و تازه در همین حالت نیز باز هم ممکن است برداشت داستانی یک شخص با دیگری متفاوت باشد و دیدگاه های متفاوتی را نسبت به داستان بازی داشته باشند. روند داستان گویی و روایت آن در بازی های میازاکی و سری سولز، کاملا بر پایه محیط و گشت و گذار در آن می باشد و شاهد “داستان گویی محیطی” هستیم. نکته جالب اینجاست که با این که حتی شاید کاملا به صورت سرراست داستان بازی برایتان اشکار نباشد و در ان ابهاماتی داشته باشید ولی به هیچ وجه حس نمی کنید که در دنیای بازی بی هدف رها شده اید و هیچ گاه این فکر به ذهن شما نمی اید که تنها مشغول انجام یک سری کارها بدون هیچ انگیزه ای هستید و کاملا با هدف در داستان و دنیای بازی پیش می روید. انگار که می دانیم بالاخره خواهیم فهمید نقش ما در این دنیا چیست و حداقل موضوع آن است که قصد داریم رستگار شویم.در طول بازی بارها و بارها با شخصیت های مختلفی برخورد می کنید که هر کدام برای خود داستان و پیشینه ای دارند و اطلاعاتی را از دنیای بازی با خود به همراه دارند. هر کدام انگیزه و نیت خاصی دارند و هدفی را در دنیای بازی دنبال می کنند و در واقع صحبت با آنها و سر در اوردن از هدف و پیشینه آن ها در مجموع می شود داستان بازی. همان طور که قبلا نیز خدمت شما عزیزان گفته ام “برخی که عادت دارند تمام زیر و بم بازی را در آورند و کوچکترین نقاط آن را جستجو کنند و بارها و بارها با شخصیتهای مختلف بازی صحبت کنند قطعا برداشت کاملتر و بهتری را از داستان دنیای بازی کسب خواهند کرد نسبت به کسانی که تنها و تنها در مسیر اصلی بازی پیش میروند و کاری با کسی ندارند. در صحبت با شخصیتهای مختلف بازی میتوانید از سرنوشت افراد و حتی باسهای مختلف بازی اطلاعات کسب کنید و متوجه شوید که چگونه شده است که این دنیا به این روز افتاده است تا در ویرانی و غم و اندوه دست و پا بزند. داستان در این عنوان میتواند برای هر بازیبازی شخصی باشد و برداشت متفاوتی را از دیگر بازیبازان برای او به همراه داشته باشد.”در Dark Souls به مانند نسخه های بعدی این سری و همانطور که قبلا نیز خدمت شما عرض کرده ام، شاهد داستانی با پایههای قدرتمند و البته رازآلود و مبهم هستیم که شما را به کام خود فرو برده و تشنه پیشروی در خود نگاه میدارد. شاید اگر نوع روایت این داستان به هر شکل دیگری بود و مثلا مانند یک بازی اکشن ماجرایی سر راست و کاملا آشکار روایت میشد به هیچ وجه چنین جذابیتی را نداشت و حتی تا حد یک داستان معمولی نزول میکرد ولی این میازاکی و سازندگان باهوش بازی هستند که با توع روایت خاص و هیجانانگیز و گاها وابسته به برداشت شخصی شما، کاری کردهاند که همین داستان تبدیل به یک نقطه قوت مطمئن برای بازی شود و جلوی هر گونه حرف و حدیثی را در مورد کیفیت آن بگیرد. کاری که شاید تنها و تنها از عهده این تیم برآید و بس.”به واقع در خصوص طراحی دشمنان و باسهای بازی تنها کاری که میشود انجام این است که به احترام طراحان بازی و نابغهای به نام هیدتا میازاکی بایستیم و کلاه از سر برداریم و اذعان کنیم که دیگر از این بهتر امکان ندارد! هر چقدر که طراحی هنری محیط و دنیای بازی درجه یک و فوقالعاده است، طراحی دشمنان و باسها از آن هم بینظیرتر است و انسان به هنر طراحان این موجودات غبطه میخورد و البته لذت میبرد که میتواند با چنین موجودات مخوفی درگیر شود و با آنها مبارزه کند. در نهایت باید گفت بازی Dark Souls از منظر گرافیکی به خصوص از نظر هنری یک شاهکار محض است و البته در بخش فنی نیز بسیار خوب عمل می کند