معرفی
عنوان محصول : بازی UNCHARTED 4 THE THIEFS END
پلتفرم اجرایی :PS4
سبک :ماجرایی اکشن
ریجن 2
بهبود یافته برای PS4 PRO
عنوان محصول : بازی UNCHARTED 4 THE THIEFS END
پلتفرم اجرایی :PS4
سبک :ماجرایی اکشن
ریجن 2
بهبود یافته برای PS4 PRO
هر وقت نام آنچارتد را میشنویم، یک کلمه در ذهنمان تداعی میشود: هیجان. این سری همیشه به داشتن گیمپلی نوآورانه معروف بوده و صحنههای سینمایی که تا به حال در این مجموعه تجربه کردهایم، قابل مقایسه با تقریباً هیچ بازی اکشن ماجراجویی دیگری نیست. آنچارتد 4 ضمن حفظ این ویژگی، قرار است بخش بسیار پررنگتر دیگری نسبت به سه نسخهی قبلی داشته باشد. همینکه نیل دراکمن و بروس استرلی سکان هدایت توسعهی بازی را به عهده گرفتند، ته دلمان قرص شد که قرار است با یک داستان قوی مواجه شدیم، خصیصهای که در بازیهای پیشین صرفاً وسیلهای بود که صحنههای سینمایی روی آن سوار میشدند. داستان آنچارتد 4 جدیتر، عمیقتر و صد البته تأثیرگذارتر از قبل خواهد بود. داستان چهارمین آنچارتد پایانی بر راه پر فراز و نشیب نیتن خواهد بود و کسانی آن را روایت میکنند که شاهکار The Last of Us را به ارمغان آوردهاند.
Uncharted 4 در سبک شوتر سوم شخص و اکشن ماجراجویی، با بهره گیری از آخرین تکنولوژی های بازی سازی و اقتباس از گیم پلی The Last of Us به صورت انحصاری برای PS4 عرضه شده است. از آغاز شروع یک حماسه، نیتن دریک در پی گنج الدرادو به آمریکای جنوبی سفر کرد. پس از آن به نپال رفت و شهر گمشده ی شمبالا را پیدا کرد. اما پس از چند سال و با گذشت وقایع دو شماره ی اخیر ماجراجوریی های نیتن به اوج خود رسید، به خاورمیانه و عربستان سفر کرد تا شهر مرموز و گمشده ی آنتلانتیس در میان شن ها را پیدا کند. در این راه با حوادث احساسی و پر فراز و نشیبی همراه بود. در طی این سفر دوستانی چون النا فیشر و ویکتور سالیوان را به همراه داشت. کاراکترهایی که در هر لحظه ی بازی نقطه ی قوتی برای گیمر و صد البته نیتن بودند. وقایع نسخه ی چهارم 3 سال بعد از Drake’s Deception روی می دهد. نیتن دریک در آخرین نمایش حلقه ی النا را به دست او کرد و برای همیشه وی را وارد زندگی و ماجراجویی های خود می کند. آن ها یک زندگی عاشقانه را به دور از خطر شروع می کنند. نیتن دیگر نمی خواهد با ماجراجویی های خطرناک خود زندگی شخصی اش را به خطر بندازد. دیری نمی پاید که دوباره قلب کاوش های دریک به تپش درآمده و بر می خیزد. برادر نیتن به نام سم که سال ها تصور می شد مرده حالا برگشته و برای انجام کاری مهم از برادر خود کمک می خواهد. در آخرین نسخه ی منتشر شده با هجمه ای از سوالات مواجه شدیم، این که هویت واقعی نیتن چیست و چه سر گذشتی داشته است.
نیتن در طول تمام این سال ها فکر می کرد برادرش را از دست داده اما به یک باره سم وارد ماجرا شده و به پیچیدگی داستان می افزاید. این دو 15 سال قبل با هم دست به ماجراجویی هایی زده اند، نیتن به برادرش مدیون و سم حسادت خود به برادر کوچکترش را به شکل واضحی نشان می دهد. حالا سم برای پیدا کردن شی گران بهایی دست به دامان برادر کوچکتر خود شده. گنجی گران بها که توسط یکی از برترین دزدان دریایی تاریخ یعنی Henry Avery کشف شده است. آمدن واژه ی «گنج» کافی است تا دریک کله شق دوباره خود را به خطر انداخته و برای یک ماجراجویی جدید آماده شود. بازیهای ناتیداگ معمولا در بخش گرافیک، استاندارد های جدیدی را تعریف میکنند و در این بخش از رقیبان خود، چند قدمی جلوتر هستند. آنچارتد 4 هم اینگونه عمل خواهد کرد. گرافیک این نسخه با توجه به وسعت بازی، شاید بهترین چیزی باشد که در نسل هشتم مشاهده خواهیم کرد و شاید کمتر رقیبی داشته باشد. طراحی محیطهای بازی از تنوع و جزییات خارقالعادهای برخوردار هستند. بخشی از بازی در ماداگاسکار دنبال میشود و محیطها پوشیده از جنگلها و فضای سبز بسیار وسیعی هستند. اما تمام بازی در جزیره سپری نخواهد شد و بازیکنان به مناطق برفی، روستایی و شهرهای قدیمی هم سفر خواهند کرد که نشاندهندهی تنوع بالا در این بخش است. همچنین گفتنی است که کیفیت تکسچرها چهار برابر بیشتر از نسخه سوم است که وضعیت عالی گرافیک بازی را مشخص میسازد. در شماره چهارم برای طراحی چهره کاراکترها و شبیهسازی حرکات پوست روی استخوانها از یک تکنولوژی کاملا جدید استفاده شده و همینطور چهره شخصیتها از 300 تا 500 تکه تشکیل شده است و این در حالیست که در بازی TLoU چهرهی کاراکترها از 90 تا 100 تکه تشکیل شده بود. در کنار این موارد، توجه به جزییات هم در بازی بسیار بالا بوده و به افزایش کیفیت بصری آن کمک کرده است. مثل تغییرات محیط و تاثیر آنها بر روی کاراکترها و لباس آنها، حیات وحش، تخریبپذیری دینامیک و … که همگی باعث میشوند تا آنچارتد4 پتانسیل تبدیل شدن به یکی از بهترین عناوین این نسل را از نظر گرافیکی داشته باشد. بد نیست به فریم ریت بازی در بخش داستانی هم اشاره کنیم که به شکل 30fps اجرا خواهد شد، موضوعی که میتواند خوبیها و بدیهای خود را داشته باشد. یکی از جذابترین المانهای این سری همواره گیمپلی روان و جذاب بوده است.
در هر نسخه از این سری شاهد آن بِیس اصلی بودیم که به خود بهبودهایی میدید. در هر نسخه از این سری شاهد اضافهشدن المانهای بسیاری به این بخش از بازی بودهایم و خب Uncharted 4: A Thief’s End هم از این قاعده مستثنی نیست. Uncharted 4: A Thief’s End نهتنها همه المانهای گیمپلیِ نسخههای قبلی را در خود دارد، بلکه آنها را بهبود نیز بخشیده و چیزهای زیادی را به آن اضافه کرده است. یکی از چیزهای اضافه شده، قلاب نیتن دریک است که منبع الهام آن، چکش صخرهنوردی لارا کرفت در بازی Tomb Raider است؛ اما کارهایی که قلاب نیتن انجام میدهد کاملا با چکش لارا فرق دارد. هوش مصنوعی دشمنان موجود در بازی به طرز قابل توجهی بهبود پیدا کرده و کار را برای گیمر سخت میکند (و صد البته بازی را واقعگرایانهتر میکند). سازندگان اعلام کردهاند که در Uncharted 4 برخی از المانهای بازی ستایششده The Last of Us وجود داشته باشد. یکی از این المانها هوش مصنوعی است (اگر به یاد داشته باشید، عنوان The Last of Us به خاطر هوش مصنوعی تقریبا بی نقص شخصیت «اِلی» بارها و بارها تحسین شد). بر طبق اطلاعاتِ منتشر شده از سوی ناتیداگ، چه نیتن و چه دشمنان او، نسبت به اتفاقات محیط بسیار طبیعی برخورد خواهند کرد و واکنش نشان خواهند داد. هنگامیکه شما توسط دشمنان شناسایی شوید سیستم گشت زنی این افراد در محیط نسبت به دیگر مواقع کاملاً متفاوت میشود بهگونهای دشمنانتان به دستههای چندنفره تقسیمشده و به دنبال پیدا کردن شما حتی میان بوتهها و پشت سنگها را نیز خواهند گشت! این بار در Uncharted 4 دشمنان حتی میتوانند از لبه دیوارها نیز بالا بروند و شما را دنبال کنند و این کار را برای شما سخت میکند.
لیست تروفی ها :
پلاتینیوم
طلا
نقره
برنز