معرفی
رید Killzone Shadow Fall - PS4
مدل: بازی PS4
تولیدکننده: PlayStation Studios
یک نفره - تا 16 نفر آنلاین - نیازمند پلاس برای بازی آنلاین
شوتر اول شخص
مناسب برای بالای 18 سال
رید Killzone Shadow Fall - PS4
مدل: بازی PS4
تولیدکننده: PlayStation Studios
یک نفره - تا 16 نفر آنلاین - نیازمند پلاس برای بازی آنلاین
شوتر اول شخص
مناسب برای بالای 18 سال
بازی Killzone Shadow Fall یک بازی شوتر اول شخص است که توسط استودیو Guerrilla Games ساخته و توسط کمپانی سونی عرضه شده است. این ششمین بازی در سری Killzone و چهارمین بازی این سری برای کنسولهای خانگی است. بازی Killzone Shadow Fall در تاریخ 15 نوامبر 2013 به عنوان بازی لانچ کنسول پلی استیشن 4 در آمریکایی شمال و در تاریخ 29 نوامبر 2013 در اروپا عرضه شد. بازی در تاریخ 22 فوریه 2014 در ژاپن عرضه شد. داستان بازی 30 سال پس از وقایع بازی Killzone 3 رخ میدهد وو کاراکترهای جدید را معرفی میکند. گیمر نقش لوکاس کلان، یک shadow marshal را بازی میکند عواقب جنگ میان نیروهای vekta و helghast را بررسی میکند.
برای اولین بازی این سری برای کنسولهای نسل هشتم، بازی Killzone Shadow Fall تغییرات زیادی نسبت به عناوین قبلی این سری به خود دید. بخش تک نفره ساختاری بازتر و مخفیانهتر نسبت به عنواین قبلی دارد و بخش چند نفره نیز قابلیتهای شخصی سازی جدیدی برای اسلحه بازی ارائه میکند. این اولین بازی استودیو Guerrilla Games با موتورر Decima است.
استقبال از بازی Killzone Shadow Fall عمدتا مثبت بوده است. منتقدان از جلوههای بصری، طراحی هنری و بخش چند نفره بازی ستایش کردند و از بخش تک نفره و بسیاری از ویژگیهای گیم پلی بازی خرده گرفتند، اگرچه بعضی منتقدان از تلاش سازندگان برای تغییر فرمول بازی به سمت ساختار اوپن ورلد تقدیر کردند. منتقدین همچنین از کمبود نوآوری به عنوان یک بازی نسل هشت، انتقاد کردند. تا ژانویه سال 2014، بازی Killzone Shadow Fall بیش از 2.1 میلیون نسخه فروخت و تبدیل به اولین بازی پلی استیشن 4 باا فروش بیش از یک میلیون و دومین بازی پرفروش این کنسول شد.
گیم پلی
همانند عناوین قبلی، بازی Killzone Shadow Fall نیز یک بازی شوتر اول شخص با پس زمینه علمی تخیلی است. اسلحه M82، stA-52 و stA-18 از بازیهای قبلی Killzone با شکل و شمایل جدید بازگشتهاند. اسلحه جدید بازی شامل LSR-44، یک مسلسل/دورزن ترکیبی بدون لگد که عملکردی مشابه یک ریل گان کوچک دارد و OWL، یک پهباد تهاجمی شناور پیشرفته که میتواند به دشمن حمله کرده و او را گیج کند و همچنین یک زیپ لاین برای کاراکتر بازی فراهم کند و با سپر انرژی از گیمر محافظت کند و ترمینالهای کامپیوتری و آژیرهای اخطار را هک کند، میشوند.
در حالی که بازیهای قبلی Killzone یک میدان جنگ بزرگ با تعداد نیروهای متعدد و طراحی خطی را نمایش میدادند، بازی Killzone Shadow Fall، ساختاری بازتر و گیم پلی مخفیانهتری دارد و مراحل تا حدودی اوپن ورلد هستند و گیمر راههای متعددی برای رسیدن به اهداف خود دارد. همچنین، برای اولین بار در بازی Shadow Fall، گیمر در بازی تنها است و تنها نیروی کمکی او، OWL است . در نیمه دوم بازی، گاهی Echo گیمر را همراهی میکند و به اهدافی که توسط دشمن نشانه گذاری میشوند، از راه دور شلیک میکند.
بخش چندنفره بازی دارای 10 مپ است. کاربران نیز میتوانند با استفاده از الگوهایی به نام warzones، مپهای خود را بسازند و با دیگران به اشتراک بگذارند. کلاسها، تواناییها و اسلحه از ابتدا باز هستند. سیستم کلاسهای بازی به سه دسته assault، scout و Support خلاصه شده و تواناییهای کلاس medic نیز به کلاس support داده شدهه است. گیمر میتواند با انجام چالشهای گوناگون، مهارتهای خود را بهبود ببخشد. در کنار بخش رقابتی، بازی دارای یک بخش چهار نفره تیمی نیز است.