معرفی
عنوان محصول :بازی Godfall
پلتفرم اجرایی : PS5
نیاز به اتصال به اینترنت دارد
سبک :اکشن نقش آفرینی
ریجن 2
سازنده : Counterplay Games
ناشر : Gearbox Software, Gearbox Publishing
عنوان محصول :بازی Godfall
پلتفرم اجرایی : PS5
نیاز به اتصال به اینترنت دارد
سبک :اکشن نقش آفرینی
ریجن 2
سازنده : Counterplay Games
ناشر : Gearbox Software, Gearbox Publishing
Godfall به عنوان یک اکشن-نقشآفرینی نسل بعدی معرفی شده؛ یک بازی فانتزی با تمرکز بر المانهای کوآپ که شما و دوستانتان را برای مدتهایی طولانی بعد از عرضه پلی استیشن 5 سرگرم نگه خواهد داشت.
کانترپلی میخواهد مبارزات تنبهتن و شمشیرمحور را با زاویه دید سومشخص ترکیب کرده و در عین حال بر روند پیشرفت متکی بر لوت تمرکز داشته باشد. سازندگان Godfall این بازی را یک «لوتر-اسلشر» مینامند و مدیرعامل کانترپلی عقیده دارد چنین چیزی باید برای تمام دارندگان احتمالی پلی استیشن 5 جالب باشد.
کیث لی، مدیرعامل کانترپلی میگوید «یک تجربه شوتر-لوتر و کوآپ شبیه به بردرلندز را تصور کنید، اما در عوض این یک تجربه لوتر-اسلشر و کوآپ است که در یک جهان فانتزی جدید و جدیتر دنبال میشود؛ جهانی که پر شده از شوالیههای قهرمان و جادوهای باستانی».جهانی که لی دربارهاش صحبت میکند، جهانیست که ریشه در فانتزی حماسی دارد. این یک جهان مرموز است که به نقطه تلاقی قلمروهای باستانی و جادوی پنهان تبدیل شده. به بیان دیگر قلمروهای هوا، زمین، آتش، روح و آب با یکدیگر برخورد کرده و آخرالزمانی قریبالوقوع را رقم زدهاند.
حداقل دو قلمرو را دیدهاید. آخرین بازماندهی محفل شوالیهها -گروهی که کاراکتر قابل بازی شما به آن تعلق دارد- زیر برج Skybreak Monolith در قلمروی زمین ایستاده و برای موج دشمنانی که از گرداب بالا سرش از راه میرسند آماده میشود.
مبارزه با این دشمنان خطرناک نیازمند سه چیز است: مهارت، غارت و چند رفیق که شانه به شانه شما بجنگند. اگرچه بازی Godfall را میتوان به تنهایی هم پیش برد، گیمپلی بازی با ذهنیت کوآپ طراحی شده است. این یک بازی اکشن تهاجمی است که از شما میخواهد همواره سلطهجویانه رفتار کنید. کانترپلی قول میدهد که دشمنان بسته به ابعاد تیم شما پاسخی داینامیک میدهند و در زمان لازم، از طریق الگوهای مبارزه، میزان چالش تغییر میکند.
با درنظرگیری اینکه گادفال میخواهد مبارزات تنبهتن را در اولویت گیمپلی قرار دهد. لی توضیح میدهد که یاد گرفتن چرخه گیمپلی آسان است و شما «به سلاحهای تنبهتن نزدیکبرد مجهر میشوید و قادر به نابود کردن دشمنان و همراهی دوستان به هنگام دستیابی به لوت قدرتمند و محشر خواهید بود».
چالش اصلی در تجربه مبارزات هم ناشی از دقتی خواهد بود که میطلبند. لی توضیح میدهد که در این بازی، مبارزات یک-در-برابر-انبوه را تجربه خواهید کرد و از سوی دیگر باسفایتهای تک-به-تک چالشبرانگیز هم خواهید داشت.کار به عنوان یک آواتار از محفل شوالیهها شروع میشود و در ابتدا یک لوح سفید دارید که میتواند بسته به سبک بازی شخصی شما و سلاحهایی که برمیدارید دگرگون شود (دو جایگاه برای سلاحهای سرد در نظر گرفته شده و چندین قابلیت دیگر برای ضربات دوربرد هم خواهید داشت که البته در استفاده از آنها محدودیت زمانی در نظر گرفته شده).
در واقع بخش مهمی از روند لوت بازی درباره یافتن Valorplateها خواهد بود؛ اینها زرههایی کامل هستند که انعطافپذیری بیشتر را به مبارزات و همینطور کلاس اصلی کاراکتر شما میآورند.
کانترپلی میگوید قادر به تغییر نقش خود در میانه ماموریتها خواهید بود و هر Valorplate قابل ارتقا است تا تواناییهای تهاجمی، قدرت و ظرفیت بیشتری برای عناصر جادویی فراهم آورد. اگرچه لحظات کوتاهی از مبارزات را به چشم دیدهایم، احتمالا بهترین توصیف برای گیمپلی، ترکیبی از Lord of the Fallen و دیابلو باشد. در کنار دوربینی که روی شانه کاراکتر قرار گرفته و تمرکز روی حملات نزدیک و کنترل جمعیت عظیم دشمنان خواهد بود.وضوع درباره تواناییهای گرافیکی بازی نیست، بلکه درباره پیشرفتهاییست که به لطف تکنولوژی کنسول حاصل شده. «SSD قدرتمند پلی استیشن 5 سطحی تازه از جزییات را به تمام اشیای داخل محیط میآورد و در عین حال به شکلی پیوسته جهان عظیم ما را بارگذاری میکند. سیستم مبارزه ما ذاتاً حرکت-محور است، بنابراین “تریگرهای تطابقپذیر” و “بازخورد لمسی” [در کنترلر پلی استیشن 5] باعث میشود لحظه-لحظهی مبارزات حسی هیجانانگیز و درونی داشته باشد».