بازی Call of Duty WWII برای XBOX ONE

هنوز نظری برای این کالا ثبت نشده است

خرید کالا
شناسه‌ی کالا
2817
۰
NaN%
۰

محصولات مشابه

معرفی

 

عنوان محصول :  بازی Call of Duty WWII

پلتفرم اجرایی :  XBOX ONE

سبک : اکشن اول شخص شوتر

 

 

 

 

بررسی تخصصی


بازی Call of Duty: WWII توسط استودیو اسلج‌همر ساخته شده که پیش از این نسخه Advanced Warfare از این سری را ساخته و در توسعه نسخه Modern Warfare 3 نیز به استودیو اینفینیتی وارد کمک کرده بود. داستان بازی Call of Duty:WW2 پیرامون حوادث جنگ جهانی دوم خواهد بود و براساس گفته «برت رابینز» (Bret Robbins) به عنوان کارگردان ارشد نوآور آن بنظر می‌رسد که داستان در حین اجرای بازی و نه از طریق میان‌پرده‌ها گفته خواهد شد.

تمرکز اصلی داستان ما برروی شخصیت‌ها قرار دارد. اگر مراقب شخصیت‌های همراهتان و حوادث پیرامون خود نباشید، جزئیات زیادی را از دست خواهید داد. اوج داستان ما پیرامون مردن یا زنده ماندن شخصیت‌ها، مربوط به توجه شما به آن‌ها خواهد بود. در این بازی با ریسک‌های بزرگی روبرو خواهید بود و این چیزی است که بازی‌های ویدئویی با آن سر و کار دارند. Call of Duty مجموعه‌ای است که خاطرات فوق‌العاده‌ای را برای ما خلق کرده است؛ از نبرد‌های پرتنش و هیجان‌انگیز نسخه‌های اول مجموعه در دوران جنگ جهانی دوم گرفته تا مراحل فراموش‌نشدنی‌ای مثل چرنوبیل در Call of Duty: Modern Warfare که هرگز لذت تجربه آن و همراه شدن با کاپیتان پرایس در یک ماموریت مخفی‌کارانه را از یاد نخواهیم برد. البته که در کنار این لحظه‌های فوق‌العاده، سری Call of Duty گاهی هم ناامید‌مان کرده است و با برخی نسخه‌های نه‌چندان موفق، کاری کرده که نتوانیم همیشه با قاطعیت در مورد کیفیت عالی نسخه بعدی مجموعه نظر بدهیم و همیشه یک نوع نگرانی در مورد موفق بودن یا نبودن نسخه جدید این مجموعه وجود دارد. این قضیه در رابطه با Call of Duty: WWII، جدید‌ترین نسخه این سری که تقریبا یک هفته دیگر منتشر می‌شود هم صدق می‌کند و هنوز مشخص نیست که آیا بازگشت مجموعه به دوران جنگ جهانی دوم، به معنی بازگشت آن به روز‌های درخشان است یا خیر.

آنچه که سری Call of Duty را به تجربه‌ای موفق در بین بازی‌های شوتر اول‌شخص تبدیل کرده، تمرکز آن روی ارائه یک بخش داستانی جذاب است. برای مثال در حالی که سری بتلفیلد را با بخش چندنفره بزرگش می‌شناسیم، آنچه که از Call of Duty در ذهن‌مان مانده، مراحل داستانی فوق‌العاده‌ای است که پیش‌تر به برخی از آن‌ها اشاره کردیم و پرداختن به تمامی آن‌ها، خود نیازمند یک مقاله جداگانه است. حتی نسخه قبلی این سری یعنی Infinite Warfare هم با اینکه از خیلی جهات مورد انتقاد قرار گرفت، اما به هر حال داستان نسبتا خوبی داشت و بخش تک‌نفره آن جذاب بود. پس اینکه از Call of Duty: WWII هم انتظار یک داستان عالی را داشته باشیم، انتظار زیادی نیست و این بازی اگر بتواند در این بخش موفق شود، می‌تواند شانس زیادی برای موفقیت کلی هم داشته باشد. 

آنچه که در زمینه بخش داستانی امیدوارکننده است، این است که Call of Duty: WWII پس از مدت‌ها این مجموعه را به دوران جنگ جهانی دوم برده است؛ دورانی که شاید بازی‌های زیادی را با محوریت آن تجربه کرده و به‌خوبی از وقایع و اتفاقاتش اطلاع داشته باشیم، اما چند سالی است که دیگر بازی‌ای با محوریت این دوران ساخته نمی‌شود و همین هم باعث شده تا انتظار‌ها برای Call of Duty: WWII و برگشتن به روز‌های جنگ جهانی دوم، سخت باشد. از طرف دیگر، در Call of Duty: WWII شاهد یک سری از مهم‌ترین نبرد‌های بسیار مهم جنگ جهانی دوم از قبیل نبرد نرماندی خواهیم بود که درست است بارها در قالب مدیوم‌های مختلف نظاره‌گر آن بودیم، اما هنوز هم اگر یک بازی بتواند حس استرس‌زا و پرتنش بودن در این نبرد را به‌درستی به تصویر بکشد، تجربه‌ی شدیدا هیجان‌انگیز خلق خواهد کرد. استان بازی Call of Duty: WWII به جای اینکه در مورد یک سرباز کارکشته و حرفه‌ای باشد که کشتن دشمن را به بهترین شکل بلد است، در مورد پسر جوان 19 ساله‌ای به اسم رونالد دنیلز است که در ابتدای بازی، نقش یک سرباز تازه‌کار را دارد؛ از همان‌هایی که بلافاصله پس از پشت سر گذاشتن دوره آموزشی به میدان نبرد ارسال می‌شوند و کسی انتظار کار‌های بزرگ را از آن‌ها ندارد. اولین بخش داستانی بازی، همان نبرد نورماندی مشهور خواهد بود که رونالد جوان باید بتواند از آن جان سالم به در ببرد و از آنجایی که وی یک سرباز کاملا بی‌تجربه و تازه‌کار است، انتظار می‌رود که این کار شدیدا پر از استرس و صد البته سخت باشد. پس از پشت سر گذاشتن این مرحله از بازی، رونالد در قالب یک گروه 12 نفره از نیرو‌های ارتش آمریکا، سفری را در دل اروپا بین سال‌های 1944 تا 1945 آغاز خواهند کرد تا در نهایت به برلین، پایتخت نازی‌ها برسند و پایان جنگ جهانی دوم را رقم بزنند.داستان بازی فقط روی رونالد تمرکز نداشته و علاوه بر اینکه امکان تجربه بازی با شخصیت‌های دیگری مثل روبرت زوسمن، دوست صمیمی رونالد یا روسی، رهبر نیرو‌های فرانسوی را خواهیم داشت، در کل شاهد داستانی خواهیم بود که بیش‌تر روی یک گروه و همکاری آن‌ها با یکدیگر تمرکز دارد تا روی شخص و این مساله قطعا در دوران خطرناکی مثل جنگ جهانی دوم و در صورت پرداخت درست، می‌تواند تجربه بخش داستانی بازی را بسیار لذت‌بخش کند. برای مثال اگر سازندگان موفق شوند روابط بین شخصیت‌ها و اعضای گروه را به درستی پایه‌ریزی کنند، همیشه استرس از دست دادن یکی از آن‌ها در بازی وجود خواهد و مسائل اینچنینی می‌توانند عمق احساسی خوبی به بازی بدهند.سازندگان بازی، اعلام کرده بودند که در بخش داستانی شاهد مواردی مثل نماد‌های نازی یا خشونت عریان جنگ خواهیم بود؛ چرا که حذف این موارد، باعث می‌شد تا بازی احساس درستی از بودن در یکی از فجیع‌ترین نبرد‌های تاریخ بشر ارائه نکند. با این حال در نقطه مقابل، در بخش چندنفره بازی شاهد نماد‌های نازی نخواهیم بود. اسلج‌همر دلیل این کار را، پیش‌گیری از مشکلاتی مثل توهین‌های نژادپرستانه دانسته و گفته که چون در بخش چندنفره بازیکنانی از فرهنگ‌ها و کشور‌های مختلف در کنار یکدیگر بازی را تجربه می‌کنند.سازندگان این سری در چند نسخه اخیر آن، بخش زامبی را وارد بازی کرده‌اند که طرفداران خاص خودش را هم دارد. اما آنچه که بخش زامبی Call of Duty: WWII را به تجربه‌ای متمایز تبدیل خواهد کرد، این است که بازی سعی دارد در این بخش هم داستانی درست و حسابی تحویل بدهد و صرفا با بخشی طرف نیستیم که در آن باید با کشتن زامبی‌های مختلف امتیاز کسب کنید. داستان این بخش از بازی، به‌نوعی یادآور سری ولفنشتاین و مخصوصا نسخه‌های اول این مجموعه است؛ جایی که تحقیقات نازی‌ها و در راس آن‌ها پزشکی به اسم پیتر استراب (که نقش وی را اودو کایر ایفا می‌کند) در یک منطقه روستایی، باعث زنده شدن مردگان و بازگشت آن‌ها در قالب زامبی شده است. نازی‌ها با این کار قصد خلق ارتشی وحشی را داشتد که بتوانند با کنترل آن‌ها، نتیجه جنگ را به نفع خودشان تغییر دهند اما اوضاع بر وفق مراد آن‌ها هم پیش نمی‌رود و موجودات خلق‌شده، به هیچ شخص زنده‌ای که کنارشان باشد رحم نمی‌کنند. شخصیت‌های این بخش از بازی به جای آنکه سربازانی کهنه‌کار باشند، تقریبا یک سری هنرمند هستند که برای تماشای آثار هنری و خرید آن‌ها به روستای مذکور سفر کرده‌اند اما خود را در میان زامبی‌هایی وحشی و غیر قابل کنترل پیدا می‌کنند و حال باید با تمام وجودشان، برای زنده ماندن تلاش کنند.

استودیو اسلج‌همر چندی پیش در مصاحبه‌ای اعلام کرد که بخش زامبی بازی علاوه بر اینکه تجربه‌ای سرگرم‌کننده خواهد بود، یک تجربه ترسناک نیز به شمار می‌رود و در آن شاهد محیطی بی‌رحم و شدیدا خطرناک خواهیم بود. همچنین حضور بازیگران و چهره‌های مشهوری مثل ادی یونگ، کاترین وینیک و دیوید تننت حس و حال خاصی به این بخش داده است. امکان قرار گرفتن در کلاس‌های مختلف، قابلیت شخصی‌سازی سلاح‌ها و فعال کردن یک سری Perk برای شخصیت‌ها هم از دیگر ویژگی‌های بخش زامبی بازی به شمار می‌روند.در بخش چندنفره بازی همچنین شاهد حالت‌های مختلفی خواهیم بود؛ از حالت‌های کلاسیکی مثل Deathmatch، Hardpoint ،Kill Confimed و Domination گرفته که هریک برای طرفداران همیشگی این سری هیجان خاص خود را دارند تا حالت کاملا جدیدی به اسم War که یک نوع داستان را در قالب بخشی چندنفره روایت می‌کند. برای مثال، در این بخش ابتدا وظیفه دفاع از یک موقعیت خاص را خواهید داشت و نباید اجازه بدهید تا تیم دشمن، آن منطقه را تصرف کند. حال اگر در بازه زمانی خاص در این کار موفق شوید، پیروز نبرد خواهید بود اما در غیر اینصورت، باید عقب نشینی کرده و از موقعیت دیگری دفاع کنید. در نهایت یا شما موفق به دفاع کردن از منطقه خواهید شد یا اینکه تیم رقیب با موفقیت تمامی نقاط را تصرف خواهد کرد و شما بازنده خواهید بود. زمانی که در نقش مهاجم هستید هم روند بازی دقیقا برعکس این موضوع است و باید به جای دفاع از مواضع، برای تصرف آن‌ها اقدام کنید. در کل و بر اساس آنچه که در نسخه بتا هم مشاهده کردیم، در این بخش از بازی شاهد نبرد‌های نفس‌گیری هستیم و قسمت War می‌تواند تجربه‌ای هیجان‌انگیز ارائه کند. 

 

ثبت نقد و بررسی

امتیاز و دیدگاه کاربران

از مجموع ۰ امتیاز
شما هم درباره این کالا دیدگاه ثبت کنید
خرید کالا
شناسه‌ی کالا
2817
۰
NaN%
۰
ورود/ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
کد یکبار رمز خود را وارد کنید

رمز عبور خود را وارد نمایید
کد یکبار رمز خود را وارد کنید
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
لطفا کد یکبار رمز ارسال شده به ایمیل یا موبایل خود را وارد کنید
شما قبلا وارد شده اید