بررسی تخصصی شخصیت اصلی بازی Arno Dorian نام دارد که اصالتا شخصتی اتریشی – فرانسوی است . وقتی آرنو هشت ساله بود در سال 1776 پدر خود را در یک حادثه ی وحشناک از دست میدهد که بعدا مشخص میشود پدرش توسط گروهی از دشمنان به قتل رسیده . او از همان بچگی با روحیه ی انتقام طلبی و خشم بالاخره در سال 1789 در فرقه ی قاتلین به عضویت در می آید تا بتواند با قدرتی که دارا میباشد اندکی از فساد این حکومت ظالم را کاهش دهد و بتواند انتقام خون پدر خود را که با تیر نا حق کشته شده بود بگیرد .گیم پلی Assassin’s Creed Unity تغییرات گسترده ای نسبت به نسخه های پیشین داشته است و به گفته ی خود یوبی سافت این عنوان ارزشی همچون یک IP جدید برای آن ها دارد زیرا دارای تغییرات بسیار گسترده ای است. اولین تغییر بازی بازنویسی حرکات پارکور است. حرکات پارکور از ابتدا بازنویسی شده است به طوری که شما می توانید تمام راه را از روی ساحتمان ها بدون هیچ توقفی طی کنید. آرنو بسیار سریع تر از اساسین های دیگر این سری از ساختمان ها بالا می رود که این امر به افزایش سرعت بازی کمک شایانی کرده است. همانند گذشته، هسته ی اصلی بازی بر پایه ی مخفی کاری بنا شده است و یوبی سافت تلاش بسیاری کرده است تا از مقدار اکشن بودن بازی کاسته شود. به همین منظور در بازی یک حالت ویژه برای مخفی کاری وجود دارد که با زدن یک دکمه وارد حالت مخفیانه می شوید و با توجه به محیط این حالت شما را مخفی می کند. برای مثال هنگامی که در پشت یک جسم هستید، با زدن این دکمه آرنو می نشیند و هنگامی که در جمعیت حضور دارید، سعی می کند خود را در میان جمعیت ناپدید کند. سیستم مبارزات بازی نیز دچار تغییرات گسترده ای شده است.طراحی محیط بازی بسیار واقعی و توپر به نظر میرسد. این تنها مختص به محیطهای بازی نیست و سلاحها، NPCها، ساختمانها و… از یک طراحی واقع پذیر برخوردارند، خصوصاً اینکه معماری پاریس شبیه به دوران رنسانس بوده و ظرافت و کیفیت بالایی در آن به کار رفته که مدت زیادی بود با آن روبهرو نشده بودیم.