معرفی
عنوان محصول : بازی Call of Duty: Infinite Warfare
پلتفرم اجرایی :PS4
سبک : اکشن شوتر اول شخص
ریجن 2 یا ALL
عنوان محصول : بازی Call of Duty: Infinite Warfare
پلتفرم اجرایی :PS4
سبک : اکشن شوتر اول شخص
ریجن 2 یا ALL
بازی Call of Duty: Infinite Warfare در قالب نسخه های مختلف به دست گیمرها خواهد رسید که طبیعتا هریک، قیمت گذاری متفاوتی با دیگری دارد. نسخه Legacy Edition، شامل بازی اصلی و نسخه بازسازی شده Modern Warfare بوده نسخه Digital Deluxe نیزعلاوه بر همین محتویات، شامل سیزن پس بوده و در نهایت دوست داران پک های گران قیمت هم می توانند با خرید Legacy Pro Edition در کنار دو بازی و سیزن پس، از استیل بوک، موسیقی متن رسمی بازی و آیتم های دیجیتالی بهره مند گردند.
Infinite Warfare به هیچ وجه دنباله روی داستان سه گانه Modern Warfare نیست و هویتی مستقل دارد. اما به هرحال بعد از عرضه بازی ضعیف Call of Duty: Ghosts از سوی اینفینی وارد در سال 2013، چندان دور از ذهن نبود که سازندگان بخواهند از تجربیات خود در توسعه سه گانه بی نظیر Modern Warfare استفاده کنند.سازندگان بازی معتقدند که پس زمینه داستانی Infinite Warfare به آنها اجازه داده تا تجربیاتی در اختیار گیمر بگذارند که تا به امروز مشابه اش را در فرنچایز کال آو دیوتی ندیده ایم. بخش هایی از گیم پلی هم در فضا می گذرد و این بدان معناست که گیمر می تواند تجربیاتی مانند مبارزه در محیطی با جاذبه صفر به دست آورد.
بخش داستانی بازی Call of Duty همیشه پر شور و حرارت بوده است. شاید دو نسخه اخیر چنگی به دل نزد، اما به نظر میرسد اینفینیتی وارد قصد دارد تا آن جذابیت گذشته را به این بازی بازگرداند. انفجارهای گاه و بیگاه، درگیریهای هیجانانگیز و بسیاری دیگر در Infinite Warfare وجود خواهند داشت و حتی با وجود المانهای جدید که بازی در آینده قرار دارد، این موارد پررنگتر نیز خواهند شد. همچنین اتفاقات سینمایی عجیب غریبی نیز در این بازی رخ خواهد داد. اتفاقاتی گاه ترسناک، گاه شوکه کننده و گاه هیجانانگیز. به نظر میرسد طراحی مراحل بازی همانند گذشته جذاب باشند و مبارزت بدون وقفهای را شاهد باشیم. لحظهای در حال پرواز، لحظهای در حال دویدن و لحظهای شناور در جاذبه صفر.خیلی وقت است که سری Call of Duty به تکرار مکررات محکوم شده است. اما استودیو اینفینیتی وارد سعی کرده تا با ادغام عناصر جدید با قدیمی، فرمولی جدید را خلق کند. با ترکیب ریشههای گذشته سری Call of Duty با تکنولوژیهای جدید و جذاب مانند مبارزات فضایی، نبرد در جاذبه صفر و بسیاری دیگر، به نظر میرسد که سعی شده تا بالاخره با فرمول خسته کننده و کهنه سری Call of Duty خداحافظی کنیم.
سیاری از سران و فرماندههای ارتش در این حمله ناگهانی از بین رفتند و حالا بالاترین مقامی که در ارتش باقی مانده است وظیفه نجات دنیا در برابر این گروه شیطانی را دارد. این شخص کسی نیست جز کاپیتان نیک رِیِس، خلبان درجه یک نیروی هوایی. حال او باید توسط بزرگترین کشتی جنگی ارگان UNSA که رتربیوشن (Retrubution به معنای کیفر) نام دارد، به همراه تمامی خدمه آن، به نبرد با سالِن کوچ، رهبر نیروهای SATO بپردازد. SATO از آن دست ارگانهایی است که به عقیده آنها، انسانها منابع زمین را به نابودی کشیدهاند و سعی دارند تا با کنترل فضا و زمین آینده بهتری را از راه و روش خود برای دنیا بسازند! اما خب به دلیل خشونت بیش از اندازه آنها، ما در جناه مقابل و از نگاه کاپیتان ریس به مقابه با این ارگان خواهیم پرداخت. Infinite Warfare گیمپلی گستردهتری نسبت به بازیهای قبلی ندای وظیفه دارد و به نظر میرسد که سازندگان توانستهاند بین این گستردگی و شاخههای جدید توازن و پیوستگی مثالزدنیای بوجود بیاورند. بازی در مکانهای زیادی شما را به چالش میکشد. هم در فضا و با سفینهها درگیر میشوید و هم در داخل این سفینهها با سربازان سوار بر آنها مبارزه میکنید. از طرفی ایستگاههای فضایی قمرهای سیارههای منظومه شمسی همگی متفاوت طراحی شدهاند و میدانیم که بعضی از مراحل بازی در خود زمین انجام میشوند، این گستردگی فضا که باز هم عنصری برای معدوم کردن المانهای خطی ندای وظیفه است، به مکانیکها و قابلیتهای گستردهای هم احتیاج دارد تا توازنی میان محیط و گیمپلی و در نهایت داستان ایجاد شود. این نبردهای بین سفینهها در فضا با چالشها و حالتهای مختلف گیمپلی بازی را متنوع میکند و شما در شرایطی مثل جاذبه صفر یا تخلیه فشار با دشمنان متحدین رو به رو میشوید. Infinite Warfare تقریباً با بکارگیری المانهای جدید مثل یک بازی نقشآفرینی شده است! شما میتوانید در سفینه Retribution بگردید و با قسمتهای مختلف و اعضای او تعامل داشته باشید. حتی خود سفینه هم حالتهای مختلفی دارد. مثلا میتوانید آن را ارتقا دهید یا حتی اگر آسیب دیده دست به تعمیر آن بزنید که خود شما را با چالشهای جدید و بخش متفاوتی از گیمپلی بازی رو به رو میکند. در این سفینه شخصیتهای مختلفی هستند که هرکدام پسزمینه و داستان خود را دارند و بعضی از آنها سالها با ریس و در کنار او خدمت کرده اند. در کنار این شخصیتها، یک روبات هم در تیم به نام ایثن وجود دارد که برای تبدیل شدن به یک سرباز کامل طراحی شده است. در نهایت میتوان گفت که Infinite Warfare یک محیط علمی-تخیلی مرده و بی احساس ندارد و میخواهد دقیقاً تجربه همان جنگاوری سنتی را در قالب محیط های جدید که به سازندگان اجازه بکار گرفتن مکانیکها و گیمپلی گسترده بازی را میدهند به ارمغان آورد.
البته بازی Infinite Warfare با حالتهای چند نفره و زامبی نیز عرضه خواهد شد که باید منتظر اطلاعات بیشتری از آنها باشیم.
تعداد اسلحههایی که در Infinite Warfare وجود دارند بیشتر از دیگر بازیهای سری Call of Duty هستند. با اینکه بازی در آینده رخ میدهد، اما اسلحهها غریبه نیستند و شکل و شمایل آنها آشنا هستند. این اسلحههای آشنا شامل ساب ماشینها، رایفلها، اسنایپرها، شاتگانها و بسیاری از اسلحههایی که بازیکنان با آنها آشنایی دارند تشکیل شده است. البته آنها پیراهنی با ظاهر آینده برتن کردهاند و کمی شلیک با آنها متفاوت است. این اسلحهها ترکیبی از شلیک کنندههای انرژی و اسلحههای معمولی با شلیک تیر هستند. سازنده بازی قصد داشته تا طراحی این اسلحهها باورپذیر و واقعی باشند. اما کل اسلحههای بازی زیر مجموعه چندین نوع اسلحه هستند. Kendall Ballisticها که با آنها در سریهای گذشته Call of Duty آشنا هستید. Mashimoها که اسلحههایی از کمپانیهای ژاپنی هستند و سرعت بالایی در تیراندازی دارند. Fujiwaraها نیز اسلحههایی با شلیک انرژی هستند. Ediها اسلحههای بسیار با کیفیت و قوی همراه با شلیک تیرهای انرژی هستند. Atomic Dynamicها نیز اسلحههای قدرتمندی هستند که پیشرفتهترین تکنولوژیها در آنها به کار رفته است.در بازی Infinite Warfare سه حالت متمایز در نبردها وجود دارد. در طول مراحل و انجام ماموریتها، بازیکنان احتمال دارد وارد هر سه نوع این نبردها شوند که به یک درگیری بدون توقف و هیجانانگیز تبدیل خواهد شد. اصلیترین نوع نبردها مربوط به درگیریها روی زمین است. حال این درگیری ممکن است روی سیاره زمین رخ دهد یا درون سفینه دشمن. دو نوع مبارزه دیگر مربوط به شرایط فضایی بازی میشوند. یکی از این نبردها مربوط به مبارزات در جاذبه صفر درجه است. در محیط کهکشان یا روی سفینههای فضایی این نبردها رخ خواهد داد. نبرد دیگر نیز مربوط به جنگهای فضایی بین سفینهها خواهد شد. مثلا مواقعی که قصد دارید یکی از سفینههای بزرگ دشمن را منهدم کنید، به احتمال زیاد با هر سه نوع این مبارزات رو به رو خواهید شد. ابتدا سوار بر سفینه جنگی به سمت کشتی دشمن پرواز خواهید کرد و در نبردهای هوایی ابتدا نیروهای دشمن را از بین خواهید برد. سپس باید روی کشتی فرود بیایید و از سفینه خود خارج شوید. اینجا نیز همان مبارزات در جاذبه صفر رخ خواهد داد. سپس باید وارد خود کشتی اصلی شوید و مبارزات اصلی را در آن انجام دهید. سپس با منهدم کردن آن به بیرون فرار کنید و با سفینه خود به کشتی اصلی بازگردید.
اکتیویژن و استودیو اینفینیتی وارد سعی کردهاند تا از چهرههای شناخته شده و محبوب دنیای سینما و دنیای ورزش استفاده کنند. شاید محبوبترین چهره در بین تمامی کاراکترهایی که در بازی Infinite Warfare با او رو به رو خواهیم شد کسی نیست جز کیت هرینگتون؛ بازیگر فوقالعاده محبوب سری Game of Thrones. کیت هرینگتون در نقش اصلیترین دشمن بازی، همان سالن کوچ ایفای نقش میکند. از طرفی دیگر او به همراه سه عضو دیگر به نامهای کالیب تهیس، آتیلا زالانی و در نهایت بردلی فیلیون با بازی کانر مکگرگور، بازیکن حرفهای و محبوب ورزش UFC، دشمنان شما در این بازی خواهند بود.
اما در طرف مقابل، شخصیتهای مثبت را نیز چهرههای نسبتا آشنایی نقشپردازی میکنند. شخصیت پردازی کاپیتان نیک ریس، کاراکتر اصلی بازی Infinite Warfare بر عهده برایان بلوم، یکی از صداپیشههای پرکار صنعت سینما و گیم است. در کنار او، کاشیما با بازی اریک لادین که با کارهایی نظیر فیلم American Sniper و سریالهایی مانند Boardwalk Empire , و The Killing شناخته میشود، ستوان نورا سالتر، با بازی گری هایدر بازیگر سریالی نظیر True Blood، گروهبان عُمَر با بازی دیوید اروود که در سریالهایی مانند Homeland ایفای نقش کرده و بسیاری از بازیگران دیگر بازی Call of Duty: Infinite Warfare ایفای نقش خواهند کرد.
کلاس های مختلف بازی :
Synaptic
این کلاس برای افرادی طراحی شده است که مبارزات نزدیک و سرعتی را ترجیح میدهند
Phantom
این کلاس در استتار و مخفیکاری و همچنین در مبارزات از راه دور تبهر دارد.
Warfighter
وارفایترها جزو کلاسهایی هستند که سعی دارند حس و حال سربازان گذشته سری Call of Duty را در این قسمت حفظ کنند.
Stryker
این کلاس برای پشتیبانی از سایر اعضای تیم مجهز شده است. آنها دارای ابزاری به نام Relay هستند که با استفاده از آن، دشمنانی که قابل رویت باشند را به بازیکن اعلام خواهد کرد.
MERC
این کلاس روی کارهای دفاعی و آتشبازیهایی با سلاح سنگین تمرکز دارد.