معرفی
عنوان محصول : بازی Darksiders: Warmastered Edition
پلتفرم اجرایی : PS4
سبک : اکشن ماجرایی سوم شخص
ریجن ALL
نسخه بازسازی شده با پشتیبانی از کیفیت 1080
نرخ فریم 60
عنوان محصول : بازی Darksiders: Warmastered Edition
پلتفرم اجرایی : PS4
سبک : اکشن ماجرایی سوم شخص
ریجن ALL
نسخه بازسازی شده با پشتیبانی از کیفیت 1080
نرخ فریم 60
این بازی امکان اجرا با کیفیت 1080p برروی کنسولها را دارا خواهد بود. همچنین قابلیت دسترسی به 60 فریم در ثانیه برروی پلیاستیشن 4، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی وجود خواهد داشت و نسخه مربوط به کنسول Wii U شرکت نینتندو به 30 فریم در ثانیه محدود خواهد شد. از دیگر تغییرات این نسخه می توان به بهبود رندرینگ و بازسازی دوباره برخی مراحل، افزایش تاثیرات پردازش، کیفیت بهتر در رندرینگ سایه و افزایش دو برابری رزولوشن تکسچر اشاره کرد. آخرالزمان موضوعی است که در این چند سال اخیر فراوان در فیلمها و بازیها دیده و شنیده ایم، هر یک از آثار این رخداد را به شکلی دیگر بازگو میکنند ولی در کل هسته همه آنها یکی است نابودی نوع بشر، Darksiders نیز دنباله روی این جریان است و سعی میکند این موضوع را به سبک خودش بازسازی کند. بازی داستان دیگری است برگرفته از آموزه های انجیل در مورد وقوع آخرالزمان ولی در این داستان همه چیز آنطور که باید پیش نمیرود، عقیده ای وجود دارد که تقلید از یک بازی کار درستی نیست و به موفقیت حاصل نمیشود ولی Darksiders با ورود خود این عقیده را تا مرز نابودی کشاند. در واقع حالا باید بگوییم تقلید یا بهتر است بگوییم الهام اگر درست و اصولی باشد بسیار شایسته است. فکر نمیکنم کسی مخالف این باشد که Darksiders در اکثر ابعاد از بازی God of War الهام گرفته است.
گرچه خود God of War یک چیز جدید و ابتکاری نبود ولی ویژگیهایی داشت که برای اولین بار و فقط در کریتوس آنها را دیدیم. همین ویژگی ها بود که کریتوس را شخصیتی دست نیافتنی کرد و باعث شد Vigil Games بدون هیچ واهمه ای او را الگوی شخصیت خود قرار دهد و انصافا هم استادانه این کار را انجام دهد. البته War با کریتوس تفاوتهایی دارد. کریتوس هیچ مرز و خط قرمزی برای خودش ندارد و دوست و دشمن نمیفهمد ولی War صبور است و به کسی که به او کمک کند ارزش قائل میشود ولی چیزی که در این دو مشترک است، چیزیست به نام حس انتقام جویی. هر دو برای انتقام همه کار میکنند و تا مرز آن پیش میروند، شخصیت پردازی در این بازی بسیار جالب است. شخصیتها از هر جنس، اندازه و نوعی وجود دارند. به طوریکه دیدن سه horseman دیگر که احتمالا شبیه به war خواهند بود جالب و هیجان انگیز خواهد بود. بازی ارزش بسیار بالایی برای سه گانه شدن دارد ولی امیدواریم مثل سری GOW هر نسخه اش بهتر از قبل باشد چون پتانسیل جاودانه شدن این بازی وجود دارد. گفتیم شخصیتهای کلیدی در بازی با تنوع خوبی طراحی شده اند. این تنوع در دشمنان معمولی و غولها نیز به خوبی دیده میشود، هر یک از دشمنان حرکات و سبک مبارزه خودشان را دارند. مثلا یک موجود سمی بود که با برخورد به او سمی میشدید یا دشمنی دیگر که شمشیر را میچرخاند و باید سریعا از دور میشدید. در مبارزه های نزدیک شاید نتوان اشکال اساسی گرفت .