معرفی
عنوان محصول :بازی Metro Exodus
سبک بازی :اول شخص شوتر
پلتفرم اجرایی : PS4
ریجن 2 یا 1
سازنده : 4A Games
ناشر : Deep Silver, Koch Media
موجودی محدود قبل از پرداخت با تماس تلفنی هماهنگ نمایید
عنوان محصول :بازی Metro Exodus
سبک بازی :اول شخص شوتر
پلتفرم اجرایی : PS4
ریجن 2 یا 1
سازنده : 4A Games
ناشر : Deep Silver, Koch Media
موجودی محدود قبل از پرداخت با تماس تلفنی هماهنگ نمایید
ساخت بازی های فضای باز در صنعت بازی تقریباً تبدیل به یک گرایش شده است. بازی Metro: Exodus کاملاً یک عنوان فضای باز نخواهد بود اما سازندگان این بازی در استودیوی 4A Games وجود عناصر فضای باز در این بازی را تأیید کرده اند. درحالیکه این بازی دارای بخش های متمرکز خطی خواهد بود اما اینها به مناطق باز و گسترده تر نیز مرتبط و متصل هستند که درنتیجه تمرکز بیشتری بر روی آزادی عمل و جستجو در این بازی، بیشتر از آنچه که در بازی Metro: Last Light شاهد آن بودیم، وجود خواهد داشت. سازندگان این بازی آن را به صورت یک عنوان تلاش برای حفظ بقا و سندباکس تعریف کرده اند که این هم بسیار ما را هیجان زده کرده است.
استودیوی 4A Games این موضوع را نیز تأیید کرده است که در بازی Metro: Exodus شاهد چرخه شبانه روز خواهیم بود. نحوه پیوستگی این ویژگی در بازی و همچنین چگونگی تأثیر آن بر روی هر لحظه از گیم پلی بازی هنوز مشخص نیست. این ویژگی خصوصاً بسیار جذاب است زیرا هم اکنون قرار است عنصر دیگری به ترکیب و پیچیدگی گیم پلی زنده و پویای بسیار منحصر به فرد و حیرت انگیز بازی های سری Metro افزوده گردد.
استودیوی 4A Games اعلام کرده که دسته بندی های بسیار متنوع و زیادی در بازی Metro: Exodus وجود خواهد داشت؛ این بدین معنا است که گیمرها در این بازی با زیستگاه ها و جوامع مختلف (هم دوست و مهربان و هم دشمن و خصمانه) برخورد خواهند کرد. با توجه به این موضوع که این بازی دارای ساختار بی انتها تری میباشد، وجود زیستگاه های دشمن بسیار لذت بخش خواهد بود. این ویژگی همواره یکی از جنبه های محبوب و موردعلاقه در بازی های سری Metro بوده است و بسیار هیجان زده هستیم تا ببینیم پیشرفت و گسترش این ویژگی در بازی Exodus چگونه خواهد بود.
زمینه و محیط مربوط به زمان پس از آخر دنیا در بازی های Metro یکی از جذاب ترین و حیرت انگیزترین تنظیماتی است که همواره در یک بازی شاهد آن خواهید بود و عدم ثبات و سکون آن بسیار جالب توجه و جذاب است. همه چیز در بازی Exodus در حال پیشروی، حرکت و تغییر است. پویایی سطوح تابش کمتر از قبل خواهد بود و با توجه به فروکش کردن زمستان هسته ای، شاهد تغییرات آب و هوایی بسیار متنوع خواهید بود. صبر کردن برای اینکه ببینیم این بازی چه چیزی برای ما به ارمغان خواهد آورد بسیار سخت است.
بازی Metro: Last Light پایان های متفاوتی داشت و بنابراین مردم در مورد نحوه و نوع تنظیم داستان در بازی آینده Exodus بسیار کنجکاو هستند. بر مبنای قاعده کلی، در بازی Metro: Exodus نیز اصلاح و بهبود پایان های بازی Last Light لحاظ خواهد شد و گیمر در این بازی هم بار دیگر در نقش کاراکتری به نام Artyom ایفای نقش خواهد کرد. این بار در این بازی شهر موسکو را ترک خواهیم کرد و به سفر در سرتاسر کشور روسیه با هدف یافتن مکانی امن برای زندگی خواهیم پرداخت.
آن قطاری که در پایان تریلر رونمایی بازی Metro: Exodus دیدید را به خاطر دارید؟ بسیار خوب، این قطار هم قرار است در این بازی وجود داشته باشد. این قطار درواقع وسیله نقلیه سفر کاراکتر Artyom در این بازی خواهد بود و البته بعنوان یک نقطه مرکزی برای گیمرها در این بازی به حساب میآید. سازندگان این بازی، آن را بعنوان یک زیستگاه متحرک برای گیمر تعریف کرده اند، بنابراین بسیار جذاب است که ببینیم نحوه ارتباط آن با دنیای بازی چگونه خواهد بود.
در بازی های سری Metro همواره از عناصر مکانیک های مبنی بر تلاش برای حفظ بقا استفاده شده است. این ویژگی در بازی Metro: Exodus نیز وجود خواهد داشت و مهارت ساخت بعنوان بخش مهم و بزرگی از اقدامات موجود در این بازی خواهد بود. دنیای بازی ناملایم و خشن است و گیمر برای زنده ماندن نیاز به وسایل و سلاح هایی دارد که بسیار کمیاب هستند و بنابراین گیمر باید وسایل مورد نیاز خود را بسازد. درواقع میزان پیش روی گیمر در بازی مشروط بر توانایی و مهارت او در جستجوی آشغالها برای یافتن وسایل موردنیاز در جهت ساخت سلاح های مؤثر خواهد بود.
مانند بازی Fallout، در این بازی هم میتوانید چیزهای ارزشمندی را با جستجو در آشغالها و بازمانده های محیطی بیابید. اساساً حتی مصالح و چیزهای ابتدایی مانند مهمات، عمدتاً در قبال جستجو و کاوش در میان بازمانده های محیطی دنیای بازی به دست میآیند. درواقع به نظر میرسد که شما در این بازی به میزان بسیار زیادی جستجو و کاوش در میان بازمانده ها و آشغالها انجام خواهید داد زیرا مهمات نه تنها بعنوان مهمات واقعی در بازی به کار خواهند آمد بلکه آنها بعنوان پول رایج در بازی های Metro در نظر گرفته میشوند؛ درواقع اینکه مهمات در 2 بازی قبلی این سری بعنوان پول رایج بازی به شمار میرفتند و احتمالاً در این بازی هم همین روند وجود خواهد داشت.
بازی های سری Metro درواقع بازی هایی هستند که به صورت شوترهای جوی با دقت بسیار زیاد طراحی شده اند؛ در بازی های قبلی این سری، تصمیمات شما بر نتیجه بازی اثر بسیار داشت و درواقع در نتیجه تصمیمات متفاوت، پایان های متفاوتی وجود داشت. بسیار جذاب است که اگر همین ویژگی در بازی Exodus هم وجود داشته باشد و حتی پیشرفته تر و بهتر از بازی های قبلی. اختیار بیشتر و داشتن گزینه های بیشتر تصمیم گیری، گیمرها را متقاعدتر خواهد کرد.
بازی Metro: Exodus رسماً در نمایشگاه E3 امسال و طی کنفرانس خبری شرکت مایکروسافت رونمایی گردید و فقط بعنوان ابزاری برای به تصویر کشیدن نحوه زیبایی بازی ها بر روی Xbox One X به کار رفت. بنابراین بهتر است انتظار داشتن محتوای انحصاری برای کنسول های مایکروسافت را نداشته باشید. اگرچه سازندگان این بازی هم تأیید کرده اند که هیچگونه مفاد انحصاری برای هیچ کدام از پلتفرم هایی که این بازی برای آنها عرضه میشود، وجود نخواهد داشت، چه از لحاظ زمانی و چه از لحاظ های دیگر.