معرفی
عنوان محصول : بازی Far Cry 6
سبک بازی : اول شخص شوتر
پلتفرم :PLAYSTATION 4
ریجن 2
سازنده :Ubisoft Toronto, Ubisoft Milan
ناشر :Ubisoft, Ubisoft Milan
تعداد محدود قبل از ثبت و پرداخت هماهنگ فرمایید
عنوان محصول : بازی Far Cry 6
سبک بازی : اول شخص شوتر
پلتفرم :PLAYSTATION 4
ریجن 2
سازنده :Ubisoft Toronto, Ubisoft Milan
ناشر :Ubisoft, Ubisoft Milan
تعداد محدود قبل از ثبت و پرداخت هماهنگ فرمایید
توجه: با قرار دادن این دیسک در PS5، میتوانید نسخه PS5 بازی را به صورت رایگان دانلود کنید.
در بازی فارکرای 6 برای اولین بار در کل مجموعه از نمای سوم شخص استفاده شده است. از آن جایی که Far Cry همیشه در دستهبندی آثار FPS جای گرفته است، همین فرمول را دنبال کرده و ما همیشه بازی را از نمای اول شخص میدیدیم. اما در نسخه جدید نمای سوم شخص نیز وجود خواهد داشت. داستان بازی فارکرای 6 در یک جزیرهی کارائیبی به نام «یارا» (Yara)، الهامگرفته شده از کشور کوبا، جریان دارد. این جزیرهی استوایی قرار است بزرگترین و وسیعترین دنیای موجود در مجموعه فارکرای باشد. جیانکارلو اسپوزیتو در نقش دیکتاتور فاشیست این کشور که «انتون کستیلو» (Antón Castillo) نام دارد، ایفای نقش میکند. انتون پسری با نام دیگو دارد و میخواهد او را طوری تربیت کند تا به سرکوب مردم ادامه دهد. پدر انتون هم در گذشته دیکتاتور Yara بود که توسط مردم معترض کشته شد، برای همین انتون میخواهد تا ایدئولوژی خود را به پسرش منتقل کند.
به یارا خوش آمدید :
یارا جزیرهای استوایی است که در زمان گیر کرده است. در بازی Far Cry 6 راهی انقلابی پرهیاهو و هرج و مرج در جزیره یارا میشوید. آنتون کاستیو، دیکتاتور یارا است و تلاش میکند تا به هر قیمتی که شده، کشورش را به شکوه و عظمت گذشته باز گرداند. او در این راه سعی میکند تا راه و رسم رهبری را نیز به پسر وظیفهشناسش، دیگو بیاموزد. در بازی Far Cry 6 شما به عنوان یک مبارز چریکی، رژیم آنتون کاستیو را با خاک یکسان خواهید کرد.
بازی Far Cry 6 یک بازی اکشن-ماجراجویی در سبک شوتر اولشخص است. گیم پلی بازی فارکرای 6 نیز همانند بازیهای قبلی این مجموعه خواهد بود و شما در به پایان رساندن مراحل بازی آزادی عمل دارید. مراحل بازی را میتوانید به صورت مخفیکاری یا پر سر و صدا به پایان برسانید. همچنین میتوانید آمیگوها یا دوستانی ( NPCها) را برای خود استخدام کنید تا به شما در بازی کمک کنند. البته سیستم Fangs for Hire، همراهکردن حیوانات با خود، نیز در بازی Far Cry 6 همانند بازی قبلی وجود دارد.
آتش مبارزه برای آزادی را شعلهور سازید. شما در بازی Far Cry 6 در قلب مبارزه اهالی یارا فرود خواهید آمد که از هر ابزاری برای شکست دادن دیکتاتور خود استفاده میکنند. با استفاده از تجهیزات مدرن جنگی، برای آزادی بجنگید.
یارا از هم پاشیده است. سرزمین یارا بزرگترین نقشهای است که در بازیهای Far Cry به کار گرفته شده است و دارای جنگلها، سواحل و شهر مدرنی به نام اسپرانزا است که پایتخت یارا محسوب میشود و اولین محیط شهری در بازیهای Far Cry است.
جنگجوهای چریکی یارا از هر ابزاری به عنوان سلاح استفاده میکنند. شما به انواع مختلفی از سلاحهای خاص و شگفت انگیز، خودروها و حیوانات اهلی دسترسی خواهید داشت که به شما برای شکست دادن نیروهای آنتون کاستیو کمک میکنند.
نتیجهی تمرکز بیشتر سازندگان روی اِلِمانهای مشخص بازی بدون شاخوبرگ دادن بیش از اندازه به آنها این است که مثلا مخفیکاری در فار کرای 6 به مراتب باورپذیرتر از قبل به نظر میرسد. به قول اندی رابینسون از رسانه ویدیوگیمز کرانیکل: «در فار کرای 6 برخلاف فارکرایهای پیشین همیشه خود بازی تصمیم نمیگیرد که چه زمانی باید نبرد آغاز شود. بلکه گاهی این تصمیم برعهدهی مخاطب است».
گیمر میتواند سلاح خود را کنار بگذارد و تبدیل به دنی روهاس عادی شود؛ یکی از ساکنین یارا که سالها زجر کشید و زجر مردم اطراف خود را دید. او میتواند مشغول گشتوگذار در جزیره باشد یا بهعنوان یک شهروند قدم به داخل پایگاه دشمن بگذارد و کارها را مخفیانه جلو ببرد. دیگر قرار نیست لحظه به لحظه تفنگ را در قاب دوربین ببینید و با هر مرتبه مشاهده شدن توسط دشمن، مجبور به شلیک یا فرار باشید.
البته که تمام پیشرفتهای بازیهای قبلی مجموعه هم قرار نیست ناگهان از صحنهی روزگار محو شوند و مثلا لباسهای پرواز و قلاب همچنان در فار کرای 6 حضور دارند. زیرا اتفاقا کاملا با نیاز دنی به جابهجاییهای عمودی در نقاط مختلف یارا جور درمیآیند. بازی Far Cry 6 میخواهد با دقت بهترین المانهای مناسب این تجربهی جدید را از قسمتهای قبلی فار کرای بردارد، آنها را کنار ویژگیهای جدید بگذارد و تجربهای یکپارچه را ارائه دهد.
سازندگان به منطقیتر جلوه دادن یکی دیگر از جنبههای فرمول سری بازی Far Cry نیز فکر کردهاند. در فار کرای 6 گشتوگذار قرار است ارزش و مفهوم بیشتری برای گیمر داشته باشد؛ چه وقتی که سوار اسب میشوید و دیگر با یک موجود زنده سر و کار دارید و چه وقتی خودرو شخصیسازیشدهی خود را با علاقه میرانید و به حفظ آن اهمیت بیشتری میدهید.
تازه رسیدن گیمر به نقاط مختلف نقشه نیز دیگر صرفا با محوریت دنبال کردن نقطهای مشخص در نقشه انجام نمیشود. گاهی دنی روهاس فقط یک تصویر در موبایل خود دارد و شناخت گیمر از جزیره به پیدا شدن مکان مورد نظر توسط او کمک خواهد کرد. ما همیشه در بازیهای جهان-باز یوبیسافت، ساعات زیادی را صرف رسیدن از نقطهی الف به نقطهی ب کردهایم. پس باید امیدوار بود که اینبار در نگاه کلی با یک سیستم پیمایش معنادارتر و جذبکنندهتر از گذشته روبهرو شویم.