معرفی
عنوان محصول :نسخه GOTY بازی انحصاری Marvel Spider-Man
سبک بازی :اکشن ماجرایی
بستر اجرایی :بازی انحصاری PS4
ریجن 2 یا آل
دارای 3 دی ال سی رایگان
سازنده : سونی
موجودی محدود قبل از پرداخت با تماس تلفنی هماهنگ نمایید
عنوان محصول :نسخه GOTY بازی انحصاری Marvel Spider-Man
سبک بازی :اکشن ماجرایی
بستر اجرایی :بازی انحصاری PS4
ریجن 2 یا آل
دارای 3 دی ال سی رایگان
سازنده : سونی
موجودی محدود قبل از پرداخت با تماس تلفنی هماهنگ نمایید
قصهی بازی، به هشت سال بعد از مرد عنکبوتی شدن پیتر پارکر میپردازد و در همراهی با کاراکترهایی چون مایلز مورالز، مری جین واتسون، سیلور سیبل، مستر نگاتیو، الکترو، راینو، اسکورپیون و خیلیهای دیگر، آرامآرام تبدیل به نمایشی از انتقام افراد گوناگون از یکدیگر و در خطر قرار گرفتن کل نیویورک به خاطر اقدامهای آنها میشود. از همان سکانسهای آغازین بازی، میشود فهمید که سازندگان برای همهی شخصیتهای محوری قصه، انگیزههای لایق توجهی تعریف کردهاند و داستان قرار نیست دربارهی به جان هم افتادن بیدلیل چند کاراکتر باشد.
در کنار همهی اینها، شیمیهای فراتر از انتظار شکلگرفته بین اکثر کاراکترها و پیشروی موازی چند پیرنگ مختلف در داستان بازی که از نقطهای به بعد به شکلی عالی به یکدیگر میپیوندند، در کنار تحت تاثیر قرار دادن احساسات مخاطب با نمایش محترمانهی انتخابهای کاراکترهای مثبت و منفی، بازی را به یک تجربهی داستانی لایق تجربه بدل کرده است. مخصوصا با در نظر گرفتن لحن طنز و وفادارانهی آن به کمیکها در اکثر دقایق که البته هیچ تاثیر منفی و آزاردهندهای روی لحظات احساسی و شدیدا پیچیدهی قصهگویی نگذاشتهاند. پس از هر چیز هم که خیالتان راحت نیست، خیالتان راحت باشد که Marvel’s Spider-Man در داستانگویی، آنقدر عالی است که اشکال لایق اشارهای ندارد!
یکی از مهمترین و تحسینبرانگیزترین ویژگیهای Marvel’s Spider-Man، نحوهی ارائهی گیمپلی مخفیکارانه در بخشهای گوناگون آن به بازیکنان است. گیمپلی لایق ستایشی که در آن اتفاقا گجتها، آپگریدها و در کل تمامی امتیازهایی که در طول بازی کسب میکنید، به دردتان میخورند و با توجه به هوش مصنوعی نسبتا بالا و کاملا راضیکنندهی دشمنان، اگر اهل انجام باحوصلهی فعالیتها باشید، میتواند شدیدا باعث لذت بردنتان از بازی شود. فارغ از بعضی بخشهای گیمپلی که شما را مجبور به پشت سر گذاشتن دشمنان بدون لو رفتن و در اوج سکوت میکنند، در بسیاری قسمتها نیز انتخاب کاملا برعهدهی خودتان است. طوری که میشود بعضی از مهمترین مراحل بخش داستانی را با پریدن وسط جمع و بارها جاخالی دادن، تار پرت کردن، استفاده از Spider-Droneها و چند بار مردن پشت سر گذاشت و در همین حین میتوان آن مراحل را به کمک آویزان کردن دشمنها از ارتفاعات مشخص، جابهجایی بی سروصدا در محیط و جدا کردن دشمنان از یکدیگر و گیر انداختن دانه به دانهی آنها، تمام کرد. البته برخلاف اکشنها، مخفیکاری بازی به این سادگیها تکراری نمیشود و به سبب به چالش کشیدن همهی تواناییها و صد البته فکر گیمر، در سرگرم کردن او با در بسته مواجه نمیشود.
گرافیک بازی و صداگذاریهای آن در یک کلام، بیاشکال هستند. چون بازی هم در مکانهای بسیار متفاوت و پرجزئیاتی قصهاش را روایت کرده است و هم از پیوستگی بسیار مناسبی بهره میبرد. مثلا Marvel’s Spider-Man، تقریبا چیزی به اسم لودینگ ندارد و اگر هم دارد، همواره کمتر از ده ثانیه برای به پایان رسیدنش مخاطب را معطل میکند. کاتسینهای بازی کیفیت فوقالعادهای دارند و طراحی چهرهی شخصیتهای اصلی مثبت و منفی، در بالاترین انتظار هستند. واکنشهای دقیق صورت و بدن آنها، طراحی حسابشده و پرجزئیات تمامی محیطها که در بسیاری مواقع با عناصری واکنشدهنده به حرکات شما پر شدهاند و کیفیت بالای بافتهای به کار گرفتهشده در نقطه به نقطهی نقشهی بزرگ بازی، از اسپایدرمنِ انحصاری پلیاستیشن 4، یک تجربهی بصری ایدهآل ساختهاند. تجربهای که البته از منظر هنری هم چیزی کم ندارد و در کنار صداگذاریها و موسیقیهای پرشور، احساسبرانگیز یا دردناکش، به خوبی گیمر را درون خود، فرو میبرد.
اینسامنیاک گیمز برای افزایش دادن اهمیت مراحل فرعی بازی، از دو روش بهره برده است؛ به چالش کشیدن بازیکنان برای کسب تمامی تروفیها که باز هم به خاطر سرعت بالای گیمپلی شدیدا خواستنیتر از بسیاری از بازیهای حاضر در بازار به نظر میرسد و ارائهی جوایز و امتیازات گوناگون به او در طی این فعالیتها، که مثلا در ساخت گجتها و لباسهای متفاوت اسپایدرمن و آپدیت کردنشان، شدیدا به کارتان میآیند. البته روش دوم تنها تا پیش از انتهای بخش داستانی و زمانی که هنوز مشغول تجربهی مراحل فرعی برای به دست آوردن لباسها و قابلیتهای تازه برای پشت سر گذاشتنِ دوستداشتنیترِ مراحل اصلی هستید، به کار میآید و به دنبالش بعد از تمام شدن قصه، به جز دوستداران تروفیهای گوناگون و اشخاصی که میخواهند خودشان را به چالش بکشند، مابقی مخاطبان دلیلی برای زدن به دل شهر و انجام فعالیتهای فرعی بازی پیدا نخواهند کرد. در کنار این ضعف، بازی یک اشکال دیگر هم دارد که بخشی از آن برآمده از چیزی نیست جز خلق ساختارهای مبارزاتی بسیار محدود برای دشمنان و قسمتی از آن هم مربوط میشود به عدم پیچیدگی طراحی مراحل، در تمامی قسمتها.