معرفی
عنوان محصول :بازی Monster Hunter World
پلتفرم اجرایی : XBOX ONE
سبک : اکشن ماجرایی
سازنده : Capcom, Dimps
عنوان محصول :بازی Monster Hunter World
پلتفرم اجرایی : XBOX ONE
سبک : اکشن ماجرایی
سازنده : Capcom, Dimps
بازیکن با جست و جو در اقلیم خود چیزهای زیادی را کشف خواهد کرد. البته این گشت و گذار خطرات زیادی دارد و هیولاهای زیادی انتظار شما را میکشند. جهان بازی با هیولاهای متعدد پر شده و مبارزات زیادی را میطلبد که البته شما و دوستانتان احتمالا به خوبی میتوانید این جانوران معمولا چهارپا را به هلاکت برسانید. گیم پلی بازی خیلی پیچیده نیست. مثل نسخههای قبلی در این نسخه هم شما آزاد هستید تا در دنیای نه چندان کوچک بازی بگردید، شکار کنید و هیولاها را از پای درآورید. تواناییهای شکار بازیکن در بازی به تدریج به واسطهی تجهیزات قویتر و جدیدتر بیشتر میشوند و این به این معنی است که هیولاهای جدید چالشهای سختتری خواهند بود. دایناسورهای مختلف با قیافه و ابعاد متفاوت قطعا در دنیای بازی آمادهی درست کردن دردسر برای بازیکن هستند و تکرار میکنم; به مرور زمان تجهیزات قوی تری به دست خواهید آورد که به معنای بزرگتر شدن و قویتر شدن دشمنان شماست. در طول بازی میتوانید دشمن خود را به جان یک دایناسور دیگر بیندازید تا اگر واقعا شانسی برای پیروزی بر رقیب خود ندارید به این شکل راه خود را برای ادامهی کار هموار کنید.بدون دیده شدن و از لابهلای اشیا رفتن هم یک گزینه دیگر روی میز بازیکن است. به لطف قابلیت پنهان شدن در میان گیاهان میتوانید بدون درگیری به راه خود ادامه دهید. در تریلری که دیدیم بازیکن توانست در بین گیاهان خود را پنهان کند و از دید گونهای دایناسور کوچک جثه در امان بماند. همچنین میتوانید از قابلیت استتار در بازی هم بهرهی کافی ببرید. Monster Hunter World عناصر و المنتهایی در خود دارد که آن را تبدیل به یک بازی منحصر به فرد میکند. مثلا استتار چیزی است که در همهی بازیها نمیتوانیم ببینیم. چیزی که سازندگان میخواهند یک اکوسیستم زنده است. در واقع تمام موجودات بازی برای زندگی به هم احتیاج دارند و شما به عنوان یک شکارچی باید خودتان را با شرایط وفق دهید. پس اگر Monster Hunter World همان چیزی باشد که سازندگان انتظار دارند باید منتظر یک انقلاب در این سری باشیم. تعامل و رفتارهای تمام موجودات زندهی بازی شباهت به واقعیت خواهد داشت. آنها برای زندگی کردن با هم تعامل دارند اما وقتی یک غریبه را در قلمرو خود ببینند احساس خطر میکنند و از خود واکنش نشان میدهند. وسعت دنیای بازی به بازیکن خیلی راحت اجازهی گم شدن در محیط را میدهد! برای جلوگیری از چنین موردی سازندگان مکانیزمی جدید به نام Scout flies را معرفی کردهاند که در دنیای واقعی میتوان آن را به یک سگ شکاری تشبیه کرد. کارگردان بازی آقای Kaname Fujioka میگوید که Scout flyها در واقع از روی بوی هیولاها رد آنها را گرفته و شما را به سمت هدفهایتان هدایت میکنند. از این قابلیت برای پیدا کردن آیتمهای قابل جمعآوری هم میتوانید استفاده کنید. در واقع کمکهایی که این قابلیت در شکار به شما میکند قطعا غیر قابل انکار است. شخصی که شما کنترلش را بر عهده دارید در واقع کسی است که برای یک کاوش و کنکاش در یک دنیای جدید و خطرناک به چنین منطقهای فرستاده شده است و تا به حال هیچ کس پا به این محدوده نگذاشته است. به همین دلیل است که دنیای بازی پر از هیولاهای مختلف، عجیب و کشف نشده است. البته این هیولاها فقط به دایناسورها محدود نخواهند شد. برای شکار کردن در محیط Monster Hunter World به هیچ وجه لازم نیست در بند یک ماموریت اصلی یا ماموریت فرعی باشد. احتمالا تمام موجوداتی که Capcom ساخته برای شکار شدن به هر نحوی آماده هستند. کمپهای اصلی بازی همیشه بهترین مکان برای بازیکن خواهند بود. این کمپها آماده شدهاند تا به بازیکن اجازهی تغییر تجهیزات و یا ساخت تجهیزات جدید پس از شکار را دهند. مطمئنا با اصطلاح Crafting آشنایی دارید; در واقع Craft کردن یکی از کارهایی است که در کمپهای گنجانده شده در محیط بازی قادر به انجام آن خواهید بود. وسایل لازم برای پخت غذا هم در همین مکانها دیده میشود که در پایان تریلری که در نمایشگاه E3 به نمایش درآمد همچین چیزی را دیدیم.بازی پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسخههای پیشین خود داشته و نمیتوان کتمان کرد Monster Hunter World از همه لحاظ بهتر شده است. Loading Screenها در دنیای وسیع بازی اذیتکننده نخواهد بود. با داینامیک شدن چرخهی روز و شب اتمسفر بازی هم وارد فاز جدیدی شده است. این چرخهی داینامیک که مرا شخصا شگفت زده کرده است نه تنها روی آب و هوا بلکه روی رفتار موجودات زنده یا بهتر بگویم هیولاهای بازی هم تاثیر دارد. گاهی این تاثیر باعث میشود که نابود کردن هیولای مد نظر در شب سادهتر به نظر برسد. همانطور که اشاره کردیم شاید سری Monster Hunter آنقدری که در بازار ژاپن طرفدار دارد در بقیهی نواحی محبوب نباشد. شاید حتی خیلیها این سری را نشناسند اما با توجه به تغییراتی که در پنجمین نسخهی این بازی شاهد هستیم احتمالا این بازی میتواند تبدیل به یک عنوان پرطرفدار جهانی شود. مبارزات در Monster Hunter World گاهی بیش از حد سخت هستند. برای مثال گاهی یک بازیکن مجبور است با دو هیولا به صورت همزمان مبارزه کند که یکی از آنها هم قادر به پرواز کردن است هم آتش دمیدن. حالا این که آیا واقعا میتوانید گلیم خود را در همچین شرایطی از آب بکشید بیرون یا نه به مهارت و تجربهی خودتان بستگی دارد. سیستم Crafting بازی هم که پیش از این خیلی مختصر در مورد آن توضیح دادیم در Monster Hunter World تکامل یافته است. پس از از سلاخی کردن دشمنان یا هیولاهای از پیش کشته شده میتوانید آنها را غارت ( Loot ) کنید و سلاح و تجهیزات جدید بسازید یا تجهیزات فعلی خود را پیشرفتهتر، کارآمدتر و قویتر کنید.