معرفی
عنوان محصول : بازی Middle Earth Shadow Of War
سبک بازی :اکشن سوم شخص ماجرایی
بستر اجرایی : XBOX ONE
عنوان محصول : بازی Middle Earth Shadow Of War
سبک بازی :اکشن سوم شخص ماجرایی
بستر اجرایی : XBOX ONE
در Shadow of Mordor با شخصیت Talion آشنا شدیم. یکی از کاپیتان و رنجرهای حرفهای ارتش Gondor بوده که در پادگانی در دروازهی سیاه Mordor خدمت میکرد. در همان ابتدای بازی دیدیم که ارتش ارکهای Sauron ارباب تاریکیها، به این مقر حمله کرده و در نهایت تالیون، به همراه همسر و پسرش اسیر میشوند. همسر و پسر تالیون در مقابل چشمانش کشته شده و سپس فرماندهی نیروهای مهاجم که Black Hand نامیده میشود، تالیون را قربانی میکند. قربانی شدن تالیون به منظور احضار فرماندهای به نام Lord Celebrimbor انجام میشود اما Lord Celebrimbor به جای احضار شدن روی زمین با روح تالیون متحد میشود. در طول بازی هم اگر دقت کنید تالیون قدرتهای ماورایی دارد. در واقع بگذارید مطلب را اینگونه برایتان روشن کنم. تالیون نمرده و با روح کلبریمور به زندگی خود ادامه میدهد. پس تالیون زنده است و روح کلبریمور را را در کالبد خود دارد. تالیون تلاشهای خود برای گرفتن انتقام خانوادهاش را آغاز میکند. تالیون در Middle-earth: Shadow of Mordor افراد زیادی را در راه انتقام میکشد. در این مسیر، قدرتهای ماوراییاش هم کمک زیادی به وی میکنند. بزرگترین انتقام تالیون از همان Black Hand بوده و این پایان کار تالیون در نسخهی اول بازی است. روی هم رفته نسخهی اول Middle-earth توانست با استفاده از عناصری که از ارباب حلقهها گرفته خود را تبدیل به یک عنوان موفق کند. به طوری که دومین نسخهی آن شاید یکی از مورد انتظارترین عناوین امسال هم باشد. داستان نسخهی دوم نیز دقیقا دنبالهی نسخهی قبلی خود خواهد بود. داستان Middle-earth: Shadow of War مستقل از Shadow of Mordor نیست و به عبارتی پایان Shadow of Mordor، آعاز Shadow of War است.
گیم پلی: گیم پلی Shadow Of War علاوه بر داشتن ویژگیهای جدید نسبت به Shadow Of Mordor المانهای نسخه قبل را نیز متعادلتر کرده است; مانند سیستم مبارزات و سیستم شناختهشدهی Nemesis . تغییرات بزرگ گیمپلی این نسخه بزرگتر شدن جهان بازی، وقوع درگیریها در محیط های بسیار بزرگتر و پیچیدهتر شدن بازی برای تسلط پیدا کردن بر دشمنان و پیروز شدن بر آنها است. به گفته سازندگان بازی تمامی این تغییرات را میتوان در یک کلمه خلاصه کرد: بزرگتر. تمرکز اصلی سازندگان بر بزرگ شدن هر چه بیشتر محیط و بیشترشدن تنوع دشمنان بازی بودهاست.
Nemesis System که مهمترین نوآوری نسخه قبلی بازی بود، اینبار تغییرات عظیمی را به خود دیده است. این سیستم که از این به بعد با نام Nemesis Fortresses شناخته میشود، همچنان نقطه برجسته ی این سری است اما متفاوتتر از Shadow Of Mordor. این سیستم حالا فقط محدود به کاپیتانهای قلعههای مختلف نیست، بلکه هر قلعه Level مختص به خود را دارد. قلعهها طی نبردها و محاصرات بزرگ به وسیله شما و ارتشتان به تسخیر در میآید که البته برای این کار باید Overlord یا رئیس قلعه را بکشید. هر قلعه یک رئیس اصلی و چند فرمانده (Warchief) دارد; کشتن هر یک از آنها ضعیفتر شدن و آسان شدن کار شما برای نسخیر قلعه را در پی خواهد داشت . نکته حائز اهمیت در این مراحل عدم توانایی تکرار آنهاست. در صورتی که در مراحل شکست بخورید هیچ چیز به قبل باز نمیگردد و به لطف سیستم Nemesis Fortresses قلعه ای که در تصرف آن شکست خوردهاید قوی تر شده و کار شما سختتر هم خواهد شد.
یکی دیگر از تغییرات گیم پلی بازی، تغییر درخت مهارتهای بازی است که Skill ها و Wraith ability (قدرت های روحی) جدیدی به خود میبیند. در این نسخه نه تنها میتوانید با پیشرفت در طول بازی مهارتهای مختلفی را آزاد کنید، بلکه خواهید توانست تغییراتی نیز در آنها ایجاد کنید. به عنوان مثال مهارتهایی که به مهارت شکار شما ربط دارند را در نظر بگیرید; در صورتی که سبک بازی مخفیکارانه را انتخاب کنید خواهید توانست در Skill های مختلفی که برای آن آزاد میشوند به تناسب این سبک بازی تغییراتی بدهید. وسیع شدن حهان بازی باعث شده مهارتهای حرکتی Talion بیش از پیش قابل ارتقاء باشد. شاخهی مربوط به این مهارتها Eleven Agility نام دارد که با آزاد کردن آن میتوانید سریعتر از دیوارها بالا بروید و پرش کنید. قطعا Skillهای حرکتی به همین مورد محدود نخواهند شد و مواردی مانند Double Jump هم با توجه به بزرگ شدن بسیار زیاد جهان بازی شاهد خواهیمبود.