معرفی
عنوان محصول :بازی assassins creed valhalla
پلتفرم اجرایی : XBOX ONE/XBOX SERIES
پشتیبانی از رزولوشن واقعی 4K-HDR 10
سبک : اکشن ماجرایی
سازنده : Ubisoft Montreal
ناشر :Ubisoft
عنوان محصول :بازی assassins creed valhalla
پلتفرم اجرایی : XBOX ONE/XBOX SERIES
پشتیبانی از رزولوشن واقعی 4K-HDR 10
سبک : اکشن ماجرایی
سازنده : Ubisoft Montreal
ناشر :Ubisoft
داستان بازی assassins creed valhalla در قرن 9 میلادی و در کشور انگلستان اتفاق میافتد. Eivor نقش اصلی بازی یک مبارز وایکینگ است که مردم خود را از کشور نروژ به سوی انگلستان رهبری میکند تا در آن مناطق زندگی کنند. از سوی دیگر شاه آلفرد در انگلستان که از دشمنان وایکینگها است علیهشان قیام میکند و مبارزه میان آنها شکل میگیرد. آلفرد با وجود شکست خوردن از وایکینگها و دشواریهایی که با آن روبرو میشود قصد دارد با متحدکردن کشور انگلستان این مهاجمان را از سرزمین خود بیرون براند.
داستان بازی assassins creed valhalla زمانی جالبتر میشود که Eivor پس از ورود به انگلستان با گروه Assassins و Templar Order روبرو شده و خود در نزاع میان آنها درگیر میشود. به این شکل بازی به داستانهای عناوین سری قبل نیز میپردازد و از نظر روایی آن داستانها را نیز تکمیل میکند.
یکی از ایراداتی که به دو عنوان اخیر مجموعه Assassins Creed است، ساعات طولانی و خسته کننده گیمپلی بازی است. بسیاری از افرادی که این دو عنوان را تجربه کردهاند از فعالیتهای بیشمار و طولانی این بازیها گلهمند بودهاند. مطمئنا بازی Assassins Creed Valhalla نیز عنوانی عظیم و طولانی خواهد بود اما، قصد دارد ساختار روایت خط داستانی اصلی بازی و ماموریتهای جانبی را متحول کند.
به گفته آقای داربی مکدویت (Darby McDevitt)، کارگردان روایی بازی، آنها قصد دارند از روند همیشگی فاصله بگیرند و ماموریتهای جانبی تکراری و کلیشهای را حذف کنند. وی در مصاحبهای با وبسایت Gamingbolt از جزئیات این تصمیم تیم سازنده پرده برداری کرد و توضیح داد این تغییرات کدام المانهای بازی را دربرمیگیرد.
آقای مکدویت توضیح داد در ابتدا مراحل توسعه بازی، تیم توسعه متوجه شده با توجه به داستان محور بودن این بازی، اینکه Eivor دست از حملات و غارتهای خود دست بردارد و شروع به کمک برای رفع روزمرگیهای مردم غریبه کند، چندان منطقی جلوه نمیکند.
مکدویت میگوید: یکی از سوالاتی که از همان ابتدا برای من و تیمم مطرح شده، این بود که آیا استفاده از ماموریتهای اصلی و فرعی سنتی در داستان بازی منطقی است آیا یک وایکینگ که برای غارت به یک کشور غریبه سفر کرده، آیا تصمیم به انجام چنین اعمال میگیرد؟ کمک به مردم عامی شاید از یک قهرمان مردمی یا یک مزدور بربیاید اما، چندان برای یک وایکینگ منطقی نیست.
بنابراین تصمیم گرفتیم ساختار سنتی بازیهای نقش-آفرینی را تغییر دهیم و داستانهای بلند مدت با روایت پر جزئیات و پیچشهای داستانی معطوف کنی.
لارنس لتالین (Laurence Letalien) دستیار طراحی در بازی Assassin’s Creed Valhalla در گفتگویی با وبسایت VG247 به بازگشت سیستم مخفیکاری اجتماعی در بازی اشاره کرده است. این مکانیک بهطور کامل در دو عنوان قبلی فرنچایز یعنی Origins و Odyssey غایب بوده است و اکنون علیرغم تفاوتهایی که با نسخههای قدیمی دارد، به بازی برخواهد گشت. وقتی در مناطق شلوغ هستید، شخصیت اصلی بازی میتواند در میان جمعیت مخفیانه و به آرامی حرکت کند تا بهسادگی قابل شناسایی نباشد. وی همچنین گفت که ابزارهای دیگری برای بهبود سیستم مخفیکاری در بازی وجود خواهند داشت.
نکته جالبی این گفتگو اینجا بود که وقتی از لتالین سوال شد که آیا این مکانیک، به معنای مخفی شدن کامل در جمعیت نیست؟ پاسخ داد که بله.
لارنس لتالین میگوید: در واقع این امکان وجود دارد که گیمر بتواند در جمعیتهای خلوتتر مانند سیستمهای مخفیکاری مشابه با عناوین قدیمی پیش برود. در مورد عناصر و ویژگیهای مخفیکاری دیگری که در بازی assassins creed valhalla وجود دارد نمیتوانم صحبت کنم. اما شاید Monk ها هم به بازی برگردند.