معرفی
عنوان محصول :بازی Hitman 2
سبک بازی :اکشن ماجرایی مخفی کاری
پلتفرم اجرایی : PS4
ریجن آل یا 2
ناشر و سازنده : IO Interactive
موجودی محدود قبل از پرداخت با تماس تلفنی هماهنگ نمایید
عنوان محصول :بازی Hitman 2
سبک بازی :اکشن ماجرایی مخفی کاری
پلتفرم اجرایی : PS4
ریجن آل یا 2
ناشر و سازنده : IO Interactive
موجودی محدود قبل از پرداخت با تماس تلفنی هماهنگ نمایید
یکی از خطرناکترین و بیاحساسترین قاتلین حرفهای در دنیای بازیهای ویدیویی که فقط در ازای پول آدم میکشد و شاید بتوان او را یک جایزهبگیر مدرن دانست که همیشه تلاش برای دستگیر کردنش مثل تلاش برای گیر انداختن یک سایه است. حالا 18 سال از اولین دیدار ما با مامور 47 زمان سپری شده است و هنوز هم با گذشت این همه سال ایده اصلی بازی پابرجا است، اما تغییرات متعددی که در گیمپلی بازی ایجاد شده است، یکی از دلایلی است که باعث شده تا هیتمن همچنان زنده بماند و کماکان چیزهای زیادی برای گفتن داشته باشد. بازی Hitman 2 را میتوان تجربهای بهبودیافته از هر نظر، نسبت به نسخه قبلی خود دانست که همچنان تبحر خاصی در جذب کردن بازیکنان به گیمپلی روان و وسیعش دارد. بازی هر مرحلهاش را بارها بدون اینکه محتوای تکرای و آزردهکنندهای داشته باشد، با تجربهای جدید برای بازیکنان ارائه میدهد و جزئیات و طراحیهای عالی نقشههایش، گشت و گذار در تمام زیر و بم آن را جذاب میکند. هیتمن 2 تجربهای کامل از یک مخفیکاری است که دست شما را در بسیاری از موارد باز میگذارد و ابزارهای لازم را برای اینکه گیمپلی را به شیوده دلخواه خودتان پیش ببرید، در اختیار شما قرار میدهد.بازی همچنان با موتور Glacier توسعه داده شده است که اگر چه گرافیک قابل قبولی را برای نسل هشتم ارائه میدهد، اما نباید انتظار تحول محسوسی را در قیاس با سال 2016 داشته باشید. البته اینجا هم باز طراحی زیبای نقشهها به کمک بازی میآید و رنگبندیها و نورپردازیهای صورت گرفته، چشماندازها و جلوههای زیبایی را از فضای بازی پدید میآورد. در کنار این، موسیقیهای بازی نیز شباهتهایی با موسیقیهای نسخه قبلی دارند ولی همچنان در القای هیجان، به ویژه در توضیحات پیش از شروع مراحل، کاملا موفق ظاهر میشوند.
نقشههای بازی دوباره مکان وسیعی را برای شما فراهم میکنند که مهمتر از وسعتش، تراکم و طراحیهای تو در تو و پیچیده آن است که شما را شگفتزده خواهد کرد. یکی از ویژگیهایی که این بار سازندگان تمرکز ویژهای در همه نقشهای خود روی آن داشتهاند، وسعت بخشیدن به نقشه از طریق اضافه کردن طبقات متعدد است. اگر نسخه قبلی را به یاد داشته باشید، شاید فقط نقشه ساپینزا بود که علاوه بر نمایش شهری روی زمین، یک معدن زیرزمینی تو در تو و گسترده را هم در دل خود جای داده بود، اما این تکنیک این بار در بیشتر نقشههای هیتمن 2 پیاده شده است و در اکثر موقعیتهای بازی شاهد مکانهایی در زیرِ زمین یا ساختمانهایی با طبقات متعدد هستیم که باعث میشوند راههای زیادی برای رسیدن به یک نقطه خاص وجود داشته باشد.
حالت اسنایپر اساسین که از زمان معرفی بازی برای افرادی که هیتمن 2 را پیشخرید کرده بودند، در دسترس قرار گرفت و در آن باید سه شخصیت مهم را همراه با نگهبانانشان از دم تیغ بگذرانید، اما این اتفاق باید طوری رقم زده شود که کسی از کشته شدن این افراد بویی نبرد، وگرنه هدفهای دیگر فرار میکنند و ماموریت شما نیز شکست میخورد. در واقع این حالت از این حیث جذاب است که شما بدون دخالت مستقیم در محیط بازی و با یک اسنایپر باید همه چیز را مدیریت کنید و تجربه آن در نوع خود متفاوت است، هر چند که وجود تنها یک نقشه و یک مرحله در آن ممکن است بعد از مدتی شما را از خود براند. با این حال، مهمترین بخش جدید بازی حالت Ghost Mode است که تجربه آن قطعا شما را شیفته خودش خواهد کرد. در میان تمام مدهای آنلاین تکراری و مشابهی که این روزها برای بازیهای بزرگ عرضه میشود، Ghost Mode یک خلاقیت لذتبخش است که به خوبی دو حالت PvE و PvP را با هم ترکیب میکند و تجربهای هیجانانگیز و پراسترس را برای بازیکنان تدارک میبیند. شما در عین حال که برای کشتن دشمنانی در محیط بازی تلاش میکنید، به شکلی غیرمستقیم با حریف اصلی خود هم در رقابت هستید و قوانین جالبی که سازندگان برای این بخش وضع کردهاند، چالشهای شما را بیشتر میکند و به راحتی میتواند در عرض چند ثانیه ورق را برگرداند و جای برنده و بازنده را عوض کند. تنها مشکل این بخش شاید این است که فعلا حالت گوست در نقشه میامی در دسترس است، اما خب در آینده قرار است تمامی نقشههای بازی از این حالت جذاب پشتیبانی کنند. در کنار اینها، بخش Contract Creator نیز همانند سابق در دسترس است که به شما اجازه میدهد مراحل دلخواه خودتان را بسازید و بازیکنان دیگر را به چالش بکشید. همچنین این بخش تبدیل راه آسانی برای بهدست آوردن اچیومنتها شده است؛ چرا که بازیکنان سعی میکنند مراحلی بسازند که اچیومنتهای مختلف بازی را بتوانید در آن کسب کنید و از این حیث، تجربه کانتکت کریتور نیز تاحدودی سرگرمکننده است.
گوناگونی محیطها و تنوع بالای افراد با سطوح و درجههای مختلف، باعث شده تا نفوذ کردن به بخشهای مختلف هر مکانی در بازی نیازمند لباسهای مختص همان مکان باشد که تاحدودی کار شما را سختتر میکند، اما بالاتر از همه اینها، در Hitman 2 دوربینهای مخفی نقشی بسیار پررنگتری در گیمپلی بازی ایفا میکنند که به اندازه یک سرباز اسلحه به دست میتواند برای شما خطرناک و تهدیدکننده باشد. دوربینهای مخفی با کشتهشدن افرادی که در محدوده دیدشان است آژیر خطر را به صدا در میآورند و مضاف بر آن، اگر هم با لباسی که مختص محل موردنظر نیست از جلوی دوربین مدار بسته عبور کنید، باز هم چارهای جز فرار کردن از دست نیروهای کمکی نخواهید داشت. جمع شدن این ویژگیهای جالب در کنار مکانیزمهای روان مخفیکاری باعث شده است تا بازی حالتی طبیعیتر پیدا کند، اما پرسش مهم اینجا است که آیا اصلیترین فاکتور برای واقعگرایانه جلوه دادن بازی هم پیشرفت قابل توجهی داشته است یا نه. پاسخ این سوال همان چیزی است که ما را وادار میکند تا نگاهی دقیقتر به هوش مصنوعی بازی داشته باشیم. چیزی که سازندگان پیش از عرضه اثر خود ادعا کرده بودند کاملا بهتر و طبیعیتر از نسخه قبلی خواهد بود و این تفاوت قرار است محسوس و قابللمس باشد.
خلاقیت جالبی که سازندگان در طراحی مراحل خود به خرج دادهاند، همه چیز را هم به همین راحتی در اختیار شما نمیگذارد. شما هر مرحله را بار اول باید با تدابیر خودتان پشت سر بگذارید و خبری از میشن استوریها نخواهد بود. بعد از اینکه یک مرحله را برای اولین بار با موفقیت طی کردید، بار دوم میتوانید همان بخش را دوباره و این بار با میشن استوریهای هیجان انگیز طی کنید، اما این پایان کار نیست و قطعا بار سوم و چهارمی هم در کار خواهد بود، چرا که هنوز آیتمهای زیادی برای آزاد کردن وجود دارد. هر بار که شما یک مرحله از بازی را پشت سر بگذارید، با توجه به نحوه عملکردتان و چالشهایی که با موفقیت اجرایش کردهاید امتیاز خواهید گرفت و این امتیاز سطح شما را در آن مرحله بالا میبرد و در نتیجه، افزایش سطح باعث میشود تا سلاحهای جدید مثل اسنایپر و محلهای جدیدی برای شروع بازی در اختیار شما قرار بگیرد. در واقع تیم IO Interactive طوری مراحل را برنامهریزی کرده است که هر بار شما یک مرحله را تکرار میکنید، اولا بتوانید روش کاملا جدیدی را در پیش بگیرید و ثانیا هم حرفهایتر و سریعتر از دفعه قبل هدفهای خود را ناکار کنید. این طراحی عالی در روند بازی باعث شده است تا هر کدام از مراحل Hitman 2 ارزش تکرار بالایی داشته باشند و از طرفی هم به هیچ وجه خستهکننده به نظر نرسند و حس واقعی پیشرفت در بازی را برای بازیکن به ارمغان بیاورند.
داستان بازی نسبت به نسخه قبلی پیشرفت قابل لمسی داشته است، اما میدان اصلی نبرد برای سازندگان گیمپلی هیتمن 2 است که تاکید زیادی روی آن شده بود و حالا وقت آن است که ببینیم این وعدهها تا چه حد عملی شدهاند. اول از همه بگذارید این را بگویم که اگر نسخه قبلی برای شما تجربهای دلنشین و جذاب بوده است، برای بازی کردن Hitman 2 ذرهای شک نداشته باشید، چرا که قطعا بهتر از اثری که در سال 2016 دیده بودیم شما را سرگرم خواهد کرد، اما اگر انتظارات خود را مطابق با وعدههای سازندگان تطبیق دادهاید، بهتر است بدانید که بعضی از این قولها آن طور که باید در بازی پیاده سازی نشدهاند، اما در عوض بعضیهایشان هم بدجوری شما را شیفته خودشان خواهند کرد. ساختار کلی مراحل بازی دقیقا مثل نسخه قبلی است که در هر نقشه، تعدادی هدف مشخص برای کشتن و گاهی اوقات هم مدارکی برای جمعآوری وجود دارند. با این حال، تغییراتی در گیمپلی به وجود آمده است که میتواند تجربههای متفاوتی را از یک مرحله برای شما ایجاد کند. در Hitman 2، تعداد راه و روشهایی که برای از بین بردن دشمنان وجود دارد واقعا افزایش یافته است و چیزهای زیادی در جهان بازی وجود دارند که تبدیل به اسلحهای قدرتمند برای مامور 47 میشوند و سازندگان هم دستهای از جذابترین روشهای هر مرحله را در قالب بخشی به نام Mission Stories جمع کردهاند که هیجانانگیزترین تجربه از مراحل را در اختیار شما قرار میدهد. البته که شما خودتان و به شیوه دلخواه خودتان هم میتوانید اهداف مشخص شده را از پای دربیاورید، اما استفاده از میشن استوریز حس و حال فوقالعادهای به شما خواهد بخشید.
در هیتمن 2 شاهد دنباله داستان نسخه قبلی هستیم، اما این بار مسیری که قصه در پیش میگیرد تازهتر و غیرقابل پیشبینیتر از گذشته است و دیگر شاهد آن کلیشههای ساده نسخه پیشین نخواهید بود. هیتمن 2 جایی است که تمامی کاراکترهای معرفی شده در سال 2016 پختهتر از قبل میشوند و یک به یک شخصیتپردازی هر کدام از آنها تکامل چشمگیری پیدا میکند تا برخلاف نسخه قبلی، حضور هر کدام در داستان و رویهای که در پیش گرفتهاند شکلی قابلفهمتر پیدا کند. از طرفی هم، شخصیتر شدن داستان جذابیت آن را بیشتر کرده است. اینکه بازیکنان با گذشته کاراکترهای مهمی چون دایانا و خود مامور 47 آشنا شوند، قدم مهمی برای ارائه یک خط داستانی قابل قبول است که در آن هر کدام از شخصیتها به اندازه معقولی برای بازیکن اهمیت داشته باشند. در سمت مقابل نیز، آنتاگونیست اصلی این نسخه با اینکه چندان کاراکتر مهم و بهیادماندنیای محسوب نمیشود، اما اتفاقاتی که در مراحل پایانی بازی رخ میدهد طوری مسیر داستان را عوض میکند که ضعیف و وابسته بودن شخصیت منفی بازی هم به نوعی دستمایهای برای حرکت دادن داستان به سمتی که شاهدش هستیم، تلقی شود. داستان Hitman 2 از حیث پایانبندی هم پیشرفت خوبی در قیاس با گذشته داشته است. بازی باز هم در سکانس پایانی خود ما را با یک کلیفهنگر حساس تنها میگذارد، اما دیالوگهایی که این بار بین کاراکترها رد و بدل میشود با مرتبط کردن گذشته دو شخصیت اصلی بازی در نقطهای دردناک، هیجان و تشنگی ما را برای مشاهده ادامه داستان به مراتب بالاتر از قبل میبرد.